KÕIK MÜÜGIKS! Fotol on USAs üpris kuulus Pahur Kass, kelle omanik on looma oskuslikult turundades kerge varanduse kokku ajanud. Super Bowl võimaldab teenida kena kopika – kassitoidufirma kirjadega medaljon kaela ja matši võitjat ennustama. Loomulikult ennustab Pahur Kass duellis, kus vastamisi Pantrid ja Hobused, edu esimestele. Foto: Cindy Ord
NFL ameerika jalgpalli liiga
6. veebruar 2016, 06:01

Super Bowl 50 – maailma kõige kallim sekund (1)

Kujutage ette, et teil on kulutada 4,6 miljonit eurot. Või poole rohkem? Mida selle rahaga peale hakkaksite? Ostaksite uue maja, auto, läheksite ümbermaailmareisile või hoopis investeeriks?

Ööl vastu esmaspäeva toimub Ameerika kõige suurem tele- ja spordisündmus Super Bowl. See on Ühendriikide rahvusspordi ameerika jalgpalli suurejooneline finaal, mille homne väljalase, kus vastamisi Denver Broncos ja Carolina Panthers, on järjekorras 50.
Igal aastal vaatab grandioosset šõud televiisorist ainuüksi USAs kübeke alla poole elanikkonnast, sest rekordhetkedel küündib vaatajanumber 150 miljonini.

Hiiglaslike telereitingute tõttu pole imekspandav, et suurfirmad on nõus enda toodete tutvustamise eest välja käima kolossaalseid summasid. Müügis on kaks varianti: pool minutit või minut. Tänavu maksab 30sekundilise reklaami näitamine viis miljonit dollarit ehk 4,6 miljonit eurot, minutiline kaks korda rohkem.

Ühe sekundi maksumuseks on seega ligikaudu 153 tuhat eurot. Hinnalisemat sekundit on maailmast leida raske, vaata kust otsast tahad. Et Super Bowli paremini hoomata, tõlkisime sealsed reklaamihinnad alternatiivsetesse valuutadesse.

1 sekund – 153 000 eurot

147 000 euro eest saab osta luksusauto Porsche Panamera. Lisaks jääb üle kuus tuhat euro, mille eest saab paar nädalat auto janu kustutada.
Või kui on soovi kõhtu kostitada, siis 153 000 euro eest on võimalik osta 30 600 suurt Big Maci einet. Diabeet oleks kindlustatud!

2 sekundit – 306 000 eurot

Maailma üks paremaid ja kiiremaid superautosid, McLaren SLR, on hetkel müügis 300 000 euroga. Juhul, kui jääb kaks sekundit üle, siis miks ka mitte?


Super Bowli parimad ning ühtlasi kallimad kohad müüdi tänavu 19 000 euroga. Kui tahta nautida mängu ja ümbritsevat melu, saaks kahesekundilise reklaamiraha eest osta pileti endale ja 15le sõbrale, kes kõik peaksid sind vähemalt üheks päevaks oma parimaks sõbraks.

10 sekundit – 1 530 000 miljonit eurot

Viimases James Bondi filmis oli spiooni autoks Aston Martin One-77, mille hinnaks 1,5 miljonit eurot. Kahjuks on auto läbimüüdud, aga kui vähemalt ühele omanikule peale maksta, äkki on keegi nõus seda müüma?


Või olla meeldiv kaasa ning oma naist hellitada 1,3 miljonit eurot maksnud ikoonilise Marilyn Monroe teemantkleidiga, milles ta laulis John Kennedyle sünnipäevalaulu? Natuke peenraha jääb eheteks ülegi!

20 sekundit – 3 060 000 eurot

Euroopa suuruselt teise palgaga korvpalluri Rudy Fernandeze aastatasu on 2,8 miljonit eurot. Ühel meie tippklubidest kuluks sellise mastiga mees kohe kindlasti ära ning tema kõrvale saaks 200 000 eest veel ühe korraliku mängumehe.

30 sekundit – 4 600 000 eurot

Spordihuvilisena võiks meeli köita mõne Eesti võistkonna omamine, sest näiteks korvpalliklubi BC Kalev/Cramo aastaeelarve on väidetavalt miljon. Seega saad neli hooaega klubi üleval pidada ning lahke korvpallifännina igal aastal TÜ/Rocki toetada 150 000 euroga.

Eesti kõige kallim maja maksab 3 800 000 eurot. See asub Tallinna kesklinnas, Rüütli tänaval. Üle jääb 800 000, mille eest saab osta luksusliku eramaja Viimsis. Miks? Kui kesklinna elu liiga kiireks ja lärmakaks kisub, siis on põgenemiseks koht olemas.

45 sekundit – 6 885 000 eurot

Eesti Olümpiakomitee 2016. aasta eelarve on 6,6 miljonit. 45 sekundi Super Bowli reklaamiraha eest saaks EOK teise sama suure eelarve juurde. 225 000 jääb üle. Arvestades, et tänavuse Super Bowli keskmine piletihind on 4400 eurot (!), saaks osta 51 piletit.

60 sekundit – 9 200 000 eurot

Lilleküla staadioni lõpuni ehitamiseks kulub 5 miljonit eurot. Minutilise reklaami eest saab staadioni välja ehitada pea kaks korda. Kui A Le Coq Arena ehitamise idee meelt ei eruta, võiks ülejäänud rahaga toetada Eesti Muusika- ja Teatri Akadeemia kontserdisaali ehitamist. Aga pigem osta vist ikkagi minutiline reklaam.