Politsei peaks uurima ülemuse ja teiste katusel olnud meeste telefonikõnesid, saaks ehk teada, millal mees tegelikult alla kukkus. Organiseeriti kõik ära ja alles siis kutsuti abi. Loodetavasti visati ülevalt ka kiiver alla auku kaasa. Kas oma turvavarustust üldse olemas oligi, toodi see ehk rendist ja peale õnnetust.
Selliste väikeste firmade omanikud ei taha mitte mingeid kulutusi teha, raha kulub oma majade ehituseks ja pidevalt uuendamist vajava maasturipargi peale. Enne garantiiaja lõppu peab tingimata uue võtma. Sellisel läbikukkumisohtlikul katusel turvaliselt töötamine pole odav asi ja neid kulutusi lihtsalt ei tehtud. Lausa ime, et all keegi surma ei saanud, kui plekke alla loobiti, lausa ennekuulmatu, et nii tehakse. Kogutakse kokku ja tõstetakse kraanaga alla. Aga kraana tuleb tellida ja jälle kulutada, selle raha eest saab maasturile uued rehvid.
See on täielikult tööandja hingel. Pole see töömees midagi süüdi . Tean juhuseid kus töömees ongi vastu sellisele tegevusele kuid ta pannakse fakti ette. Kui ei tee siis otsivad kes teeb. Ja tavaliselt leitakse see lammas kes on nõus ohutust eirama. See ei pea isegi olema otse välja öelduna kuid töömees teab milline ta ülemus on ja ta ei taha temaga lisaprobleeme. Nii need asjad juhtuvadki. Seni kuni riik ei võta midagi selle suhtes ette ei teki ka inimestel julgust tööandjale vastu hakata ning paljud isegi ei tule selle peale, et on olemas turvanõuded antud töö suhtes mida nad teevad. Kurb ja ülekohtune surm.
Kaastunne omastele.Nii kaua kui lokkab edasi selline korralagedus , vähempakkumiste rally , must palk pooltel ehitusobjektidel jne - jäävadki kestma sellised rängad tööõnnetused. Asi on läinud isegi halvemaks ja vohab meeletu igasuguste ohutusnõuete eiramine. Paljud nn. ehitusfirmade omanikud-töödejuhid on ise puuduliku koolitusega ja alahindavad selliseid riske. Nüüd käib järjekordne kinni mätsimine- kui oleks olnud turvarakmed küljes oleks poiss elus. Ehitus pole liivakast vaid suurte riskidega kaasnev töövaldkond.
Delfi pilte vaadates võib aru saada, et firmas on tööohutuse osas täielik korralagedus. Piltidelt ei paista, et objekt oleks aiaga piiratud, samas on kogu angaari ümbrus täis katuselt alla loobitud plekke, isegi puu otsas on mitu tükki. Katusele ronimise telling lõpeb ilma turvapiirdeta, katusel puuuduvad turvatrossid. Et katuseharja ja rõõsta vahe on väga lai, ei piisa turvaliinist ainult harja peal, teine peab olema poole peal, siis poleks mees põrandani kukkunud.
Millegipärast ei usu, et enne tööde algust paigaldatti katusele turvaliinid, mille külge mehed end haakida oleks saanud. Ülemus ärgu siin õigustagu end. Kas ta käis ise katusel ja juhendas töölist, kuhu tohib astuda peale pleki eemaldamist, kui roovitus mädanenud. Kindel see, et turvaliinid puudusid, ei hakka firma igasugu jamadele kulutama.
Ülemused ütlevad pigem et davai, davai, kiiremini! Pole siin miskit jokutamist. Et töö tahab kiiresi tegemist, peremees ning aktsionärid tahavad oma kasumit. Selline tegelane nagu tööohutusinsener kes sellise asja nagu ohutustehnika järgi pidi valvama on EW turumajanduses täielikult unustusehõlma vajunud. Välja surnud nagu dinosaurusedki. Et liigne kulu, töötakistus ning ettevõtja kasumite mõttetu vähendaja. Varem oli tööohutusinsener igas ettevõttes. Ka kolhoosides ning sovhoosideski. Ehitus- ja tööstusettevõtetest rääkimata.
Sul võib õigus olla. Teised mehed helistasid algul oma ülemusele, mitte 112. Ülemus tõi rakmed ja köied kohale pamdi surnule traksid selga ja kuur uuesti lukku, katusele kinnitati turvaköis- mees ise süüdi, et end lahti haakis. Isegi platvorm tõstukit pole, ainult jupp tellingut.
Mees andis oma elu, et toita pere LAPSED ja endal hing sees hoida. Eesti riik palub põlvili pagulasi annab tasuta elamispinna raha, toidu ja ei pea tööl ka käima Vaadake millises riigis me peame oleme sunnitud elama.
Seal on kahekordne plekk - ylemine on naelutatud roovile ylevalt poolt ja alumine plekk altpoolt, kahe pleki vahel on styroxi soojustustahvlid, kutt kindlasti vöttis ylemise pleki ära ja toetus styroxile, alumise pleki naelad andsid raskusele järele ja nii ta läbi vajuski. Kahe pleki vaheline ventilatsioonita roovitus on kindlasti kondentsist läbi mädanenud ega pea enam mingeid naelu.
Õnnetusest kuuldes otsib firmajuht esmalt välja ohutustehnika allkirjade paberid ja jookseb kõigi veel elus tööliste juurde allkirju koguma, et ise mitte süüdi jääda. Kas noormehele olid traksid ja julgestusköis väljastatud ja ta ei kasutanud neid või neid polnud olemaski. Kindlasti jõuti ka need peale õnnetust objektile tuua, enne tööinspektsiooni saabumist.
Loomulikult lendas kõigepealt kohale boss, kustutas teiste tööliste mälu, pani hukkunule rakmed ümber, ukse uuesti väljaspoolt lukku ja kadus. Teisest "Õhtulehe" artiklist: ""Katusetöid ei tehta kunagi üksinda," rääkis surmajuhtumist šokis Kessler, kelle sõnul oli noormehega koos veel kaks töötajat: üks kogenud spetsialist ja teine, umbes pool aastat ettevõttes töötanud noormees. "Olen algusest peale üritanud kõiki asju oma ettevõttes teha korrektselt," sõnas Kessler, kellele teadaolevalt olid kõik turvarakmed kinnitatud, samuti kasutati julgestusnööri."
Aga tööinspektor käis meil MTÜ-s. Tegi palju ettekirjutusi- tool vale, lävepakk märgistamata, dokumendid vormistamata jne. Raamatukogudes ja muuseumides käivad ka, aga ehitustele ja tootmisse ei jõua paraku. Isegi kui jõuaks, siis pole neil piisavalt pädevust, et seal midagi avastada. Kurb-kurb...
Pleki vahetuse asemel oleks pidanud olema katuse vahetus, kuna katus on kondentsvee töttu läbi mädanenud. Nemad vahetavad plekki ja töömehi. Lumega oleks nagunii sisse langenud.
on kurb, kuid iga töötegija peab samuti enda ohutusele mõtlema ja kõik tegema enda turvalisuse tagamiseks. ei saa tööandja sul kogu aeg olla käehoidjaks. hoolige ISE endast!!
Kaastunne! Traagiline lugu, kuigi tekitab veidi ka imestust. Et 10 meetri kõrguse hoone katust parandades puudus isegi selline ülialt elementaarne asi nagu julgestusköis. See võinuks traagilist lõppu vältida Kõrgel katusel võib ju alati kõike juhtuda. Prem karta kui hijem kahetseda, ettevaatus on tarkuse ema. Mina isiklikult olen elus kümmekond korda katust parandanud, kusjuures ikka 2-3 korda madalamal. Kolm täiesti uut ja pooltosin parandamist Kuid kunagi pole ma unustanud turvalisust ning seda tagavaid vahendeid.
KOMMENTAARID (42)