on mõned päevad minister olnud ja näe, juba tulemused! NALI!!! Kuigi ei imestaks kui keskid nii serveerima hakkavad. Savisaar võiks ka aupaistest osa saada ja näiteks mõne lindi läbi lõigata terve kambaga!
Puhas jamps, kõige parem haridus on ikka Eritreas, Somaalias, Iraagis ja Afganistanis - sajad tuhanded udupeened spetsialistid nendest maadest tunglevad üle Vahemere et saaks TÖÖLE!
huvitav ainult palju meie heale tulemusele aitab kaasa see, et paljud noored meil lihtsalt koolisüsteemist öra kaovad ja ei käi ei koolis ega tööl. Kirjas oli, et just nõrgemate osas oleme 2 korda paremad kui teised, võibolla teistes maades peetakse vajalikuks ka nõrgemaid koolis ikkagi edasi vedada. Teiselt poolt keegi juba ütles, et kui nüüd võtta lisaks võrdlus teiste maadega ka õpetajate palkade kohapealt, kus me ilmselt oleme üsna taga, siis võiks hõisata, et lisaks meditsiinile on meil ka ilmselt kõige kuluefektiivsemaid kooliharidusi maailmas. Ja kõige olulisem, kui me laste tasemel nii head oleme, kuhu see edu ja paremus teistest siis hilisemas elus ära kaob?
Kuule,Tore, see edu ei kaogi ära. Mine käi maailmas ringi, käi välisriikides koolis ja arsti juures ja siis tööl, siis sa saad aru, et Eestis on asjad igas mõttes paremini selles valdkonnas. Olen teinud selle kadalipu läbi, kus välismaa arstid ütlevad, et sul pole häda midagi ja Eestis pannakse otsejoones operatsioonilauale, et elu viimasel hetkel päästa. Tänud Eesti headele arstidele ja veel parematele õpetajatele, kes on õpetanud elus läbi lööma.
Noh vedas sul siis kui selle ühe arsti üles leidsid. Tegelikkus on eesti meditsiinis aga täna see, et kel nutsu see saab ka kohe ravile. Järjekorrad on täiesti arutud, oppe jäetakse ära, emo on nagu konveier, arstid lahkuvad. Jah kindalsti on meil häid arste aga süsteem on keeratud nii pekki kui veel vähegi saab.
Vara rõõmustame, suudame lastele mittevajalikku infot suurtes kogustes pähe tuupida aga nii kui kool ükskord lõpeb ei ole nende teadmistega midagi teha.
Kunagi oli ajalehes juttu kellegist (kahjuks ei mäleta, kellest) kes käis Singapuris või sealkandis õppimas. Koolis oli peaaegu sõjaväeline kord ja kõik õppisid nagu hullud. Eestil on veel arenguruumi, kooli sisekorda sama rangeks viies oleks ka Eestis kindla peale tulemus veelgi parem.
Ei saa aru mida te viriste siin. Eesti pöiharidus on üks maailma parimaid, mis on ka aastakümneid kinnitust saanud PISA testides. Olen näinud 4 erineva riigi koolisüsteeme ja ütleme nii et mujal Euroopa riikides on tase ikka allpool igasugust arvestust. Eestis saavad lapsed nii sügava kui ka laia pöhiharidse - kuidas nad seda pärast elus kasutavad, on juba iseasi. Mujal maailmas kasvatavad koolisüsteemid konkreetselt lambaid, kes oskavad asju ainult oma kitsas valdkonnas ja heal juhul öpivad oskused, et mingil masinal nupule vajutada. Ainult eliit saab mujal maailmas vöimalused heaks hariduseks - Eestis on köigil vöimalik seda omastada.
Nii kaua on püütud reformidega kõike sassi ajada, aga ikka eestlased punnivad. Kui hea oleks euroopat juhtida, kui rahvas on rumal ega tea geograafiast mitte mõhkugi.
mulle tundub, et tehakse kõik, mis võimalik, et kooliharidus välja suretada. Hunnik reforme ja lapsevanemate ning õpetajate hädakisa, et kõik on nii raske. Elu ei peagi olema kerge. Ka koolis ei pea olema kerge. Selleks, et läbi lüüa, peab pingutama. Tuupimise ja pingutamise vahel on ka vahe. Tuupida - tähendab materjal pähe õppida, ilma sellest aru saamata. Kui õpitavast aru saad, siis see ei ole tuupimine. Kõik tahavad, et raha oleks palju ja tööd vähe. Sellist mõtetki ei tohiks pähe tulla. Raha tuleb välja teenida ja soovitatavalt ajusid kasutades, siis on teenistus parem. Kui võtta aga meie Riigikogu eeskujuks, siis tõesti, raha tuleb seal nii mis kolin ja isegi kohal ei pea olema, rääkimata töö tegemisest.
Ja samas on koik tugevad kasvatusteaduste oppejoud vaga mures koolis toimuva parast. Mis hinnaga tulevad head tulemused? Meeletu toostress opetajatel ning ka opilastel- ja mille nimel see koik? Vaga suur osa lapsi ei kaigi koolis ja PISA testi ajaks antakse norgematele selget moista, et nad voivad vaba paeva votta http://vikerraadio.err.ee/v/huvitaja/saated/5258a566-2c25-4243-bcee-f591ed38447a/huvitaja-soolise-id...
Kellel huvi, see õpib, kellel huvi puudub, see laiskleb. Kes pingutab, ei jää elus kunagi hätta, kes ei pinguta ... . Vanasõna ütleb - Omad vitsad peksavad! Nii lihtne see ongi!
Tegu ju algharidusega, tasub lugeda Thilo Sarrazinit, Saksamaa käib maha kus kujundlikult tuuakse välja islamiusuliste laste vaimsed võimed. Tänu neile on alla lastud latt ka teiste saksamaa lastele ja toodabki kool juba algusest peale isioote kellest 95 protsenti pole võimelised õppima tehnilisi alasid ega pääse ka kõrgkoolidesse matemaatikat nõudvatele erialadele. Kui lugeda meie gümnaasiumihariduse Eesti keele oskust kirjas tuleks juba täna kohutavat hädakisa teha, alghariduse tase kui sedagi aga see ju pisa testides ei väljendu, ainult lugemisoskus. Eesti keele kirjalik eksam peaks olema nii alg kui gümnaasiumi lõpueksamiks.
Vaat kus lugu, islamiusuliste laste keelelised ( ehk siis võõrkeele) võimed siis ju on tasemel, eestlaste emekeele võimed alla igasugust arvestust. Masendav, kui oma emakeel on põlu all.
Tegelikkuses jääb suur hulk lapsi lausa kirjaoskamatuks. Kui 4.klassis ei oska laps veel lugeda, kuid haridussüsteem ei pea seda probleemiks,vaid veab õpilast klassist klassi edasi, on asi ikka päris hull ,eriti nii väikese rahva jaoks nagu meie.
Lapsed, kellel on dys-algusega haigus (dysgraafik jm.) õpivadki lugema alles neljandas klassis, kui nendega kodus topelt tööd ei tehta lugemise õpetamisel. Aga see ei tähenda, et nad lollid oleks. Neid peaks tõesti 4 aastat järjest istuma jätma esimesse klassi, nagu siin eelkirjutaja arvab. Matemaatikas ja muudes ainetes on nad võib-olla võrdsed teiste lastega. Maailma rahvastikust põeb 6% dys-algusega haiguset, mis väljendub selles, et neil on raskusi lugemisega, sellest arusaamisega või kirjutamisega või kõige nende kolmega.
see tasuline kõrgharidus on allamäge lastud, peaasi,et pappi tuleks,muu pole oluline. See on nagu veneaegne plaanimajandus kui toodeti kalosse, mida keegi ei ostnud.
KOMMENTAARID (45)