Sebastien Ogier oleks äärepealt ka sel aastal Volkswagen Polo rooli keeranud. Sedapuhku aga eratiimis.Foto: Reuters / Scanpix
WRC
8. veebruar 2017, 17:10

Sebastien Ogier oleks peaaegu maandunud eratiimis ja Volkswageni roolis (1)

Nagu me teame, sai neljakordsest autoralli maailmameistrist Sebastien Ogierist tänavuseks hooajaks Ott Tänaku meeskonnakaaslane M-Sportis. Aga kõik võinuks minna ka teisiti.

Nimelt kirjutab ajakiri Autosport, et Ogier oli lähedal diilile, mille kohaselt istunuks ta tänavu endiselt Volkswagen Polo Ri roolis, kuid sedapuhku tšehhi Martin Prokopi eratiimis.

Lõppeks läks Prokopil too plaan igatpidi vett vedama ning nüüd jagab ta koos norralase Mads Östbergiga üht Ford Fiesta WRC masinat. Hooaja edenedes saavad nad ehk endale ka teise Fiesta.

Aga tagasi Ogieri plaani juurde. "Kõik oli juba korraldatud," alustab Prokop. "Projekt hõlmas ka Red Bulli, Sebastieni koostööpartnerit. Ogier nõustus faktiga, et jätame Monte Carlo ralli vahele. Ta ütles, et see annaks vähemalt 14 lisapäeva perega.

Idee oli imeline: Polo WRC auto Jihlavas (50 000 elanikuga Tšehhi linn - M.T.) ning Sebastien Ogier selle rooli taga. Isegi Volkswageni inimesed olid rõõmsad, et nende nullist ülesehitatud auto ei lõpeta muuseumis. Aga karm reaalsus on see, et meil on üks Fiesta WRC ja hooaja jooksul saame võib-olla ka teise."

Mis läks valesti? "Vahetult enne allkirjade andmist lubati Volkswagenile Katarist raha," lausub Prokop. "See lõi kõik plaanid segi. Ogier oli isegi vastutulelik ning pikendas kaks korda lepingudetailide arutamise kuupäeva."

Volkswagen kinnitas eile, et 2017. aasta Polo ei osale kunagi ühelgi võidusõidul, sest rahvusvaheline autospordiliit FIA ei rahuldanud Saksa autotootja hilinenud homologeerimispalvet.

Östbergi ja Prokopi Ford debüteerib sel nädalavahetusel Rootsi rallil ning seda juhib Östberg.