Repliik

Küsimus | Miks veokitelt ei nõuta talverehve? (43)

LISA KOMMENTAAR

maanteamet20. veebruar 2017, 21:38
hoidku teed korras siis pole ka probleeme,muud ei kuule kui meil on taliteenistuseks vägev tehnika aga kas tast pole kui seisavad
Teed on korras21. veebruar 2017, 12:31
Aga lumetuisk ei küsi mitu korda päevas sahad soolajaga käis, puhub soola minema ja hanged asemele. Talverehvid veokal on normaalsus ja paljudel all. Sõidan ise veokaga ja ütlen et suverehviga ei saa koormata sõidukit alalõpmata kohapealtki liikuma, rääkimata mäkketõusust
Leenin20. veebruar 2017, 14:46
see et veoauto kellegi vigaseks söidab
-no see ei ole veel näitaja et peaks kohustuslikuks tegema,aga söiduauto omanike kebime nii et vähe pole
maamees20. veebruar 2017, 09:44
väga paljud inimesed sõidavad ja ukerdavad jalgrattaga talvistel teedel-ka nemad on liiklejad miks ei nõuta jalgrattaga talvel sõites naastrehve
Tuleb, tuleb veelgi seadusi!20. veebruar 2017, 10:35
Mitte ainult jalgrattale naastrehvid, vaid ka kinnastele naastud. Sest kui liivatamata teel kukud, ei pruugi sa enam püsti saada. Peaks õige kabinetis istujatele ka naastkingad alla seadustama. Laminaat ju ka libe.
jalgrattaid20. veebruar 2017, 13:36
on talvistel teedel imevähe ja neil ongi naastrehvid olemas.
Mees20. veebruar 2017, 07:32
Enamus rekasid kes veavad metsa kasutavad juba praegu talve rehve. Suverehviga metsas hakkma ei saa.
Kui palju neid20. veebruar 2017, 10:32
rekkaid metsa vedamas on? Kas tead üldse, milline rekka välja näeb?
Pooled21. veebruar 2017, 12:38
ei tea, mida rekka tähendabki. Needsamad pooled ei tea ka, kust ja miks selline nimi tuli. Mis nägemisest sa siin küsid?
neil20. veebruar 2017, 13:37
polegi suverehve, on aastaringsed rehvid.
Maanteede Kuningas20. veebruar 2017, 01:46
Mis jutt see on et telverehvide soetamine on kukukas? Esirehvid kui tahad et nad kaua kestaks, peab nii kui nii iga 60 tuhhi järel alt ära keerama ja balanseerima. Maanteesõidu puhul kvaliteetrehvi annab 2-3 korda prottida ja asetada see siis veosillale. Oma karkassile prottimine on jämedalt arvestades ligi kolmandik uue rehvi hinast. Ja kui sul on all kvaliteetlamell millega saab sõita, mitte talvel lumeees pähkeldada (kuidas kõlab pähkel saksakeeles :D ), siis vähenevad kaudsed kulud nagu siduri ja käiguosa lõhkumine, samuti aja ja küttekulu ja autojuhi tervis, rääkimata sellisest jamast nagi Vikingi sarnastelt ettevõtetelt abi palumine. Seega ainult rikkurid võivad lubada endale sõita talvel pasteldega, Euroopa "plastmasskummidega" või lausa P.R.C. toodanguga BelŠinast rääkimata. Minusugune sant ja vaene kirikurott kel üleliigset raha pole, peab paraku leppima kallimate rehvidega ja talvisema mustriga.:D
.20. veebruar 2017, 07:22
Kes paneb mõistlikule jutuule miinuseid, millega see inimene mõtleb, et ohutus korda ei lähe?
Ministeeriumi mees20. veebruar 2017, 00:44
Päris tore mees see ministeeriumi põhulõug. Esiteks, kui lamellrehvid jäisel teel ei taga aga oluliselt suuremat ohutustaset, siis miks need siis tavaliiklejale üldse kohustuslikud on. Ja mismoodi arvestatakse kulu- kui autol on all talverehvid, siis suverehvid ei kulu. Mingit arvestatavat lisakulu pole.
lollus20. veebruar 2017, 13:39
mina talvel oma autoga ei sõida, sest rehvide vahetus edasi-tagasi on liiga kallis. Lisaks topeltrehvide ostmine.
Linnakas19. veebruar 2017, 21:01
Miks ei nõuta, jm. selline seakisa jne...? Äkki õpiks ja õpetaks kõigepealt mõtlema ja siis ka sõitma talvel? Ah? Selle peale ei ole tulnud? Kiilasjääga, ja palju seda on, ei ole suurel autol ega bussil naastust mingit tolku. Selleks on ketid. Siin ma ei saa küll aru miks neid ei kasutata? Kannatab 50-60 -ga sõita ja ilmselgelt on efektiivsem kui lapiti põllul olla. Ma usun, et ega need rekaevakuaatorid ka tasuta ei tööta, eks. Olen veokaga kinni istunud tõusul ja ei ole sellest M+S kasu mitte midagi. Nii, et te võite siin laua taga pastakat närida ja kes mida sügada aga tegelik elu on üllatavalt teistmoodi.
tubli Linnakas,19. veebruar 2017, 21:47
äärmiselt rumal su ketijutt,pole mõtet rääkidagi.Teiseks,ei jaga sa ka naastrehvidest tuhkagi.Naastrehv peab paremini just suurematel kiirustel ja isegi täielikul kiilasjääl.Sellist mula võib ajada vaid juht,kes pole ühtegi talve Norras veokaga(naastrehvidega) töötanud,alles seal saaksid aru,mis on mis.Käpikumehe jutt.
Linnakas19. veebruar 2017, 22:25
Parandan end, kus on see talv? Jutt on Eestist ,Norra jätame välja. Kui on pikemaajaliselt talvetee või asfalt on kaetud paksu jääkihiga siis miks mitte? Meie oludes, kus külateed ka soolatatakse, siis mis sa siin selle naastuga teed? Usun ,et Norra panustab ka terasemalt tee kvaliteeti,elik sellesse millest see tehtud on . On arvestatud naastuga ja sidruniäri ei aeta.
Ja ma ei arva ka, et Võrust peaks puuauto Muugale kettidega sõitma, aga kui vaja siis ka minnakse.
Norra on vahva koht ja tore on sealtpoolt maailma asju vaadata, aga kui siin koolibuss ei saa sõita, sest on kiilasjää-võiks tõmmata ketid peale ja elu läheb edasi. 20 minutit ja ok. Ma ei tea, lumises Euroopas asjad nii käivad ja inimesed ütlevad tere ja palun ja tänan ja headpäeva.
Btw,"Naastrehv peab paremini just suurematel kiirustel ja isegi täielikul kiilasjääl"- tean andis ikka vanduda ja teele sumbata läbi lume.
Norras veokaga sõitja20. veebruar 2017, 12:56
Olen näinud Norras sõitmas külavahe-bussi millel 5 ketti peal ja ei usu eriti et need ketid ennem kevadet sealt lahkuksid. Bussile vist ikka ei käi kett 10-15 minutiga peale-maha.
külateed 20. veebruar 2017, 13:44
soolatatakse? Mis jama ajad? Olin maakonna bussijuht, isegi tõuse ei soolatata, asulas istud kinni, kui on märg jää, peatusest on raske välja sõita, vahel viskad poole tunni jooksul ämbritäie liiva vesise lohu sisse, kui lõpuks liikuma pääsed. Teinekord on niisugune lumesupp, et käiku vahetada ei saa, muidu jääd seisma, sõidad väikese kiirusega ja suurte pööretega. Teehooldajad tulevad talvel alles siis teele, kui hanged nii suured, et kõik istuvad kinni jne.
maamiis19. veebruar 2017, 21:00
Kaubikutel ju peavad talverehvid olema!
kaubikud20. veebruar 2017, 13:46
on B kategooria ehk siis sõiduautoga võrdsed.
kolla19. veebruar 2017, 20:38
Pealkirjast paistab,et homme hommikul lähen kargan oma veokile ninna ja nõuan talt talverehve?
ei peaks olema tingimata naelad19. veebruar 2017, 20:03
aga egas kahed rehvid ju korraga kulu, suverehvid kuluvad suvel ja talverehvid talvel. aga ladustamine ja vahetamine on muidugi kulu. isegi rehviliidu lobitöö pole aidanud paistab, muidu on suured asjalised ja targutajad
Kuidas19. veebruar 2017, 21:00
siis poolakad, venelased, leedukad, lätlased, hungarlased jne välismaalased veokitega eestis peaksid sõitma....kas peaksid piiril hakkama rehve vahetama? Teema algataja võiks süveneda, enne kui suu lahti teeb! Pealegi, kui teed hooldatud, pole seda rumalat teemat üldse vaja üles võtta, isegi selle peale mõelda pole vaja!!
ega sa ju naeltega ka praegu Poola tohi minna,19. veebruar 2017, 21:55
kuid see jutt on eimillestki.
20. veebruar 2017, 00:38
Hislandil ja Hinglismaal on lamellid kohustuslikud.
ei tohi jah!20. veebruar 2017, 09:31
Teema algatus ongi jabur, sest talverehvide kasutamine saab jutuks tulla vaid eesti sisesel veol! Keegi ei hakka neid Lääne ja seda enam Lõuna-Euroopas kulutama! M+S rehvide kasutus oleks alternatiiv st see võiks kohustuslik olla talveperioodil Eestis! Sellisel juhul vaid neid veokifirmajuhid autodele paigutaksid! Ametnikud mõtlevad libedusetõrjele mõeldud raha kokkuhoida ja nõuda veokitel talverehvide kasutamist-hale!! Meil pole niisugust karmi talve ega mägesid, kus talverehvid probleemiks oleks! Meil 3 põhitrassi ja seda ei jõuta hooldada....no kordan, haleeee!!!
mis20. veebruar 2017, 13:47
riigid need on, pole kuulnudki :)?
M+S20. veebruar 2017, 13:48
ongi ka talverehvid ehk aastaringsed.
ahsoo20. veebruar 2017, 18:34
kus niisugused riigid asuvad, kas Kuul?
.19. veebruar 2017, 19:54
Loll jutt. Mis lisakulu see ikka on, kui veokile on kaks jooksu rattaid, mida vastavalt vajadusele ümber tõsta - suverehvid ju samal ajal ei kulu!
Ja kas õnnetused on siis ühiskonnale odavam kinni maksta, kui see 500 000 rehvivahetuskulu (mis on ülehinnatud suurus)
noh19. veebruar 2017, 19:38
ajakirjanik võiks enne artikli avaldamist ka natuke rohkem uurimistööga tegeleda. Norras on talverehvid kohustuslikud ja kes veavad kaupa Norra on need ka eesti autodel all. Endal teine jooks rehve velgedel olemas,kuna M+S kulub suvel liiga kiiresti.
tahman 19. veebruar 2017, 20:00
ja mis see norra siia puutub? jutt käib eestist ja eu-st. õpi lugema enne kui kommima hakkad
CE19. veebruar 2017, 20:47
sa tahman oled ikka 1 tohman, viisakalt öeldes. loe ise ja mõtle veits, mida noh öelda tahtis. Selgituseks sulle; eestis liikleb üsna palju est-nor-est vahet sõitvaid veokeid, siis on nad varustatud (auto+haagis, kõik M&S, min 5mm, norra rehvinõuded).
sooda19. veebruar 2017, 20:53
Milleks see paukumine ilusa näite juurde vajalik oli?
aga nimi on paugutal asjakohane.19. veebruar 2017, 22:00
tahman19. veebruar 2017, 22:31
ce ehk viisakalt öeldes c kategoorja eesel . veel kord mis see norra siia puutub? wrc autod sõidavad 8mm naeltega äkki paneks need alla? norra on norra suured mäed ja pikk talv, eesti olematu talve ja sileda maaga pole midagi võrrelda . ja mis mõtlemisse puutub siis proovi oma eesli peaga mõelda kuidas üks väike eesti nõuab piiril kogu ülejäänud maailma(sinu unelmate norra väljaarvatud) veokatele talverehvide paigaldamist
aus vastus!19. veebruar 2017, 18:47
Nii ongi! Ärmeestele mängitakse suuremad rahad kätte. Kõik ärimeeste edu nimel! Ka seadusandlus!
Millegipärast nimetatakse artiklis ärimehi ekslikult ühiskonnaks (kelle koormust väidetavalt suurendatakse). Kuidagi ei usu, et meil on niisugused hinnad nagu nad on sellepärast, et ärimees ei pea talverehve ostma!
totule,19. veebruar 2017, 19:24
siis lisandub veelgi hinnatõusu, suurte masinate rehvid on niigi väga kallid, lisaks muu. Ja kui palju kulub tee remondile, kui asfalt nende naelte tõttu lisaks kulunud?
.19. veebruar 2017, 19:56
Lamellid on suur vahe suvekatega. Mis see tähendab - rehvid niigi kallid - suverehvid ju samal ajal ei kulu? Kui sul on 2 paari kingasid, kannad neid 2 korda kauem. Tegelikult kauemgi, sest talverehvidega saab ohutult kiiremini sõita, rohkem tööd teha sama aja jooksul, lisaks ei pea veokit kraavist otsimas käima.
suvekatega?19. veebruar 2017, 20:25
neil polegi mingeid suvekaid, vaid on M+S rehvid, mis mõeldud aastaringseks sõitmiseks. Selleks, et maateedel või kiilasjääl kraavi ei sõidaks, on vaja naastrehve.
Eelmisele.19. veebruar 2017, 21:02
Mis mõttes pole suvekaid? Uuri veokate ja busside rehvide mustreid vastavatelt kodulehtedelt. Meil sõidavad talvel ka suure "klots" mustriga, kus pole ühtegi lõhikut sees. Samas enda autol kui Rootsi ja Norra vedusid tegin, olid veosillal Norra lamelliks kutsutud rehvid ja ees Nokia Hakkapeliitta talvekad. Isegi Norras polnud vaja kette kasutada. Ja ei maksa need miskit ulmehinda.
pensionil roolipede19. veebruar 2017, 22:10
naeltega on kindlasti ülepakutud,kuna igal pool neid kasutada ei tohi aga lamellid küll kuluksid ära.Pole juba rekkarooli oma 5-6 aastat hoidnud aga perzenärvid siiani haiged sellest talvisest sõidust.