Ott Tänak Saksamaa MM-rallil (Twitter)

Kuraditosina aasta pikkune ootamine on läbi - eestlased saavad taaskord rõõmustada autoralli MM-sarjas asfaldiralli võidu üle. Tänavuse hooaja kümnendal mõõduvõtul Saksamaal näitas kõige kiiremat minekut just meie Ott Tänak koos Martin Järveojaga.

Tänaku jaoks algas Saksamaa ralli positiivselt - avapäeval sõidetud lühike kahekilomeetrine publikukatse tundus olevat juba vormistatud ning esimesele ööle loodeti vastu minna liidrina, kuid WRC-autodest võimsamat minekut näitas WRC2 sarjast tšehh Jan Kopecky Škoda Fabia R5-l. Publikukatse vahed olid aga marginaalsed ning reede hommikul läks Tänak rajale kolmanda autona, ent teiselt kohalt. Tasub märkida, et selleks hetkeks oli võiduajamine lõppenud juba Kris Meeke'i jaoks, kes avakatse tagasipöördel betoonplokiga lähemalt tutvust tegi. 

1. kiiruskatse tipphetked:

Esimest täispikka võistluspäeva alustas Tänak tagasihoidlikult. Ralli teiselt, üheksakilomeetriselt katselt, läks kirja alles viies aeg ning esialgu näitas metsikut minekut Hyundai piloot Dani Sordo. Siis aga hakkas juhtuma!

Ralli esimeseks pikemaks katseks otsustas vingerpussi mängida ilm. Vihmamärjal rajal näitas kiireimat minekut Tänak ning tänavune esimene katsevõit Saksamaa MM-rallilt oli tõsiasi. Neljandal katsel sõitis kurvist välja ning vajus viinamarjaistanduste sügavusse seni pedaali enim põrandasse vajutanud Sordo.

Ebaõnne koges ka Hyundaid rooliv Hayden Paddon, kellel purunes rehv. Tänak sai katselt taas kirja viienda koha ning ralli liidriks asus ka katsel kiireimat minekut näidanud Andreas Mikkelsen, edu Tänaku ees oli selleks hetkeks 4,8 sekundit. 

1. - 4. kiiruskatse tipphetked:

Reede pärastlõunal näitas head minekut aga eestlane. Nelja kiiruskatse kaks esimest ja kaks kolmandat kohta tõstsid Tänaku ralli üldliidriks ning õhtuks oli mehe edu Mikkelseni ees juba 5,7 sekundit. Ebaõnne kogesid taas konkurendid. Viiendal kiiruskatsel vaevasid Latvalat tehnilised probleemid ning sama häda käes vaevles kaks katset hiljem ka kaasmaalane Lappi. 

Väiksemat sorti südamerabanduse elasid üle ka eestlastest rallifännid, sest kuuendal katsel käis raja pervel kulgevate istandustega lähemat tuvust tegemas ka Tänak.“Tegelikult ei läinud meil väga hästi, vahepeal oli nähtavus kehv ja meil oli õnne, et rajale jäin," sõnas eestlane pärast kuuendat katset. 

5. - 8. kiiruskatse tipphetked:

Laupäevane võistluspäev algas kohe pauguga. Esimesel kolmekilomeetrisel publikukatsel lõhkus oma masina tagaratta MM-sarja üldliider Thierry Neuville ning tema jaoks oli tänavune Saksamaa ralli sellega ka lõppenud. 

Konkurentide ebaõnne kasutas aga jällegi oma kasuks ära Tänak. Hommikupoolikul sai nopitud kaks katsevõitu ning kui üheteistkümnendal kiiruskatsel tegi Mikkelsen veel ühel ristmikul spinni, kasvas lõunapausiks eestlase edu teda jälitanud norralase ees juba 23 sekundi peale.

Siiski ei olnud tegemist ainult teiste meeste ebaõnnega. Esimesel Panzerplatte läbimisel (42 kilomeetrine kurikuulus katse) edestas Tänak samamoodi Mikkelseni 9 sekundiga. 

9. - 12 . kiiruskatse tipphetked:

Turvalise edu sisse saanuna Tänak autost maksimumi enam välja ei pigistanud. Õhtustelt katsetelt tulid järjepanu paar esikolmiku ning seejärel ka neljas ning kuues aeg. Vanas sõjaväelinnakus toimunud katsetel näitas metsikut minekut Dani Sordo, kes noppis järjest kolm katsevõitu. Jäi vaid üle mõtiskleda, mis oleks võinud olla, kui hispaanlane poleks eelmisel päeval kraavi sõitnud. 

Õnn tundus aga soosivat just eestlast. Järjekorras 14. katse alguses suretas Mikkelsen välja oma auto mootori. Pisiviga, mis jällegi meie mehele paar sekundit juurde andis. Viimasele päevale vastu minnes oli Tänaku edu jälitava Mikkelseni ees 21,4 sekundit. 

13. - 17. kiiruskatse tipphetked:

Pühapäeval sõideti ainult 51 kilomeetrit, mis oli ära jagatud kahe erineva kiiruskatse peale, mida mõlemat läbiti kaks korda. Juba pärast päeva esimest katset ütles Mikkelsen, et tema ülesandeks on Tänakul tihedalt kannul püsida. "Mina lihtsalt sõidan kiiresti ja survestan teda. Teame, et Ott [Tänak] on ennegi surve all vigu teinud," oli norralane optimistlik.

Otseloomulikult mainiti seda kommentaari ka Tänakule, kes võttis asja aga külma kõhuga. "Las ta lendab seal rajal," sõnas mees ralliraadiole Mikkelseni kommentaari peale. Avakatsel norralane tõepoolest lendas, võttes eestlaselt tagasi 2,9 sekundit ja vähendades vahe 18,5 sekundi peale. 

Ometi sellest ei piisanud! Viimastel katsetel võttis Tänak poolehoidjate rõõmuks, ning suuresti ka üllatuseks, rahulikult. Eestlane andis küll iga katsega ära väikseid sekundeid, ent üldedu oli turvaline. Ralli lõppkokkuvõttes edestas Tänak lähimat konkurenti Mikkelseni 16,4 sekundiga. Kolmandana lõpetas eestlase meeskonnakaaslane, neljakordne maailmameister Sebastian Ogier.

18. - 20. kiiruskatse tipphetked:


Saksamaa MM-ralli triumf ei olnud mitte ainult Ott Tänaku vaid ka Fordi tehasemeeskonna jaoks eriline. Nimelt polnud M-Sport sealsel asfaldirallil kunagi varem võidurõõmu maitsnud.. 

Saksamaa MM-ralli paremusjärjestus:

Saksamaa MM-ralli. (Kuvatõmmis)

Autoralli MM-sarja üldseis:
1. Sebastian Ogier 177 
2. Thierry Neuville 160 
3. Ott Tänak 144
4. Jari-Matti Latvala 123
5. Dani Sordo 89
6. Elfyn Evans 87

Meeskondlik arvestus:
1. M-Sport 325
2. Hyundai 261
3. Toyota 213
4. Citroen 163

Jaga artiklit

25 kommentaari

W
wm  /   20:54, 20. aug 2017
Kõvad vennad! Edu neile.
M
Mees Abjast  /   19:28, 20. aug 2017
Tulemus on super muidugi. Aga pill pidi vanarahva sõnade järgi tulema pika ilu pääle. Samuti leian ,et juhul kui Ott otsustab järgmiseks aastaks minna ainult suurema palga nr. pärast Toyotasse siis see ei oleks küll M Spordi juhi ja omaniku suhtes aus. Loodan, et Saaremaa mehes on ka tänu ja kohusetunnet.

Päevatoimetaja

Geidi Raud
Telefon 51993733
geidi.raud@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis