Eesti uudised

Kaosestsenaarium: mis võib juhtuda, kui elekter päevadeks või nädalateks kaob? (101)

LISA KOMMENTAAR

lumekakk23. november 2017, 11:04
..kui elekter nädalaks ära läheb siis ongi maainimesed kuningad. Neil oma põld,sahver ahjuküte osadel ak generaator või teevad generaatori vanast autost või traktorist. linnas on kööga mõned üksikud majad on veel ahjukütega süüa ja seda mõnelehk jätkub 3-4 päevaks aga siis minnakse kas maale või poodi ,just poed on juka sõltuvad elektrist, valgustus, külmikud ja valve samuti kassa süsteemid. midagi saab ka kalkulaatoroi ja arvelauaga kokku lüüa aga kui kaua ja kui kiiresti suudetakse pimedas poodi tühjaks müüa ja valvata ? Seega ikka peaks olema nn onu-lellpoeg igal perel maal valmis,kuhu pageda kui oma suvilat pole. esmased tarbed on hoopis käsitööriistad ,mille abil niiehitada ja parandada vajalikke asju.
18. november 2017, 21:16
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
diagnoos19. november 2017, 10:50
Vähem arvutimänge ja tabletid .
mis muud,kui18. november 2017, 21:00
vaatan telekat edasi küünlavalgel.
kriisiolukorras on 18. november 2017, 20:00
hea filme vadata akust jah siis kui infi vaja aku tühi
oi kui palju18. november 2017, 19:28
Võib juhtuda aga põhiline ,et kuu alguses saad arve elektri mitte kasutamise eest
k18. november 2017, 18:24
Kui meie teadlastele ikkagi see 60 miljonit kätte anda siis leiutavad hiilgavad tarakanid ja lasnamäel pimedaks ei lähegi.
Alien 18. november 2017, 18:21
Banaanias varsti siis sõda nagu ma aru saan.Tahetakse inimestele öelda et varuge moosi ja kooki.
Muigega18. november 2017, 13:20
Vaat ongi üks võimalikest sõjastsenaariumitest kui 'rubilnik' ehk pealüliti lülitatakse välja. Elektrit ei ole, mobiilide akud saavad kiires korras tühjaks. Internetist me ei räägigi. Sellega on kõõga, kuna Näoraamatut kasutada ei saa, Jama ju täielik!
Las surevad18. november 2017, 18:28
parem välja kui iga päev kuskil netis õpetavad ja vinguvad.
M4018. november 2017, 11:04
Mul ahiküttega korter, Lisaks puupliidile ka elektri ja gaasipõletitega pliit. Joogivett vean nüüdki allikalt. Ainus häda on selles, et sügavkülm sulab ülesse. Sularaha varu on olemas ja poes on generaator olemas. Tegelikult on ka munitsipaalettevõttel tsiviilkaitse generaatorid olemas. Üldiselt mingit hullu jama ei tohiks tulla kui nädalaks elekter kaob. Hullem on asi kui sõjaks peaks äkki minema, sest inimestel ei ole peale keldrite kuhugi varjuda.
Kõige lihtsam .18. november 2017, 10:18
Osta autosse voolumuundur 12v - 220v . Juhe aknast tuppa , juhul kui ela suures kortermajas .
ja siis on akutoaku tühi, kogu ooper18. november 2017, 11:28
Ja eriti head on tänapäeval need akud mida autod suudavad laadida ainult nii 20-30%, sellise võib tundidega tühjaks saada - ala "süvatühjenevad akud". Pärast seda enam starter käima ei lähe.
õige18. november 2017, 12:12
mootor peab töötama ja ämm valvab autot .
18. november 2017, 09:36
Nii et siis hakatakse majade akusid pähemäärimine Eesti Energia poolt. USAs on juba kortermajade akud kus peab selle korteri momaniku renti maksma energia firmale kuskil 25€ korteri omanikul kuus. Igal korterimaja korrusel oma aku! see on siis 7 korterit korrutada 25€ kuus kokku 175€. plus sinna veel hooldus tasud ja muud kulud! kui veel pead soetama isikliku maja- aku pead riigile iga kuu ikka keskonna maksu maksma. sest aku käitlemine!
Neid seal mäe peal selleks18. november 2017, 09:26
jätkub, et panna nad kordamööda käsitsi generaatorit ringi väntama.
massa18. november 2017, 09:37
Selle jaoks ongi nohseemistanüüdoligi nohsellestkohastmistanüüdoligi.
The Simpsons: Blackout in Springfield [Clip]18. november 2017, 09:10
Leian,18. november 2017, 08:41
et siis esimese nädalaga sureksid need, kelle köögis vaid elektrilised riistad on; kuu ajaga hääbuks elu kogu Eestis...
maamiis Ants18. november 2017, 08:41
Mis te seal Tallinnas nutate, meil siin maal iga suurema tuulega vool lännu vahest mitmeks päevaks. Ajakirjanik halab pealinna rikaste laulu, peaks seal voolu välja lülitama iga nädal üheks päevaks.
reku18. november 2017, 08:16
Maal ja eramutes elavad inimesed elektri puudumise kuidagi üle. Lasnamäe, Mustamäe, Annelinn uppuvad oma enese kaks sisse.
Eestis seda ei juhtu18. november 2017, 08:24
meie oleme ühenduses Euroopa energiavõrguga ja see tagab meile elektrit iga ilmaga.
miku18. november 2017, 08:28
aga mis saab siis kui äkki lätlased tulevad?
kallid kaimud toovad siis külakosti ja18. november 2017, 08:55
siis saab riia palsamit juua
Just18. november 2017, 11:02
ostke küünlaid ja proovige kuidas on nende kõigi mugavustega korteris talvel on kui pime on, külm on ja vett pole ja kõige hullem tualetti kasutada pikalt ei saa. Minul on maja kõigi ebamugavustega aga ma saan kaevust vett, teen pliidi alla tule, käin välikäimlas ja mulle piisab küüünaldest kui elektrit pole.
küljesoojendaja18. november 2017, 12:21
aga kas sul naine ka on?
On18. november 2017, 07:51
jama küll, kui peab küünlavalgel telekat vahtima.
kahju sinust18. november 2017, 08:26
mina vaatan päikeseenergiaga isegi siis kui Maale langeb öö kasvõi terveks nädalaks.
RS2 sinust veel rohkem kahju18. november 2017, 11:02
Kust kohast sa selle nädalaöö jooksul seda päikeseenergiat võtad?;)
elektritsaabtasuta blogspot com18. november 2017, 20:02
Valgust pole palju vajagi,paneelid toimivad radiatsiooni abil.
viljandlane18. november 2017, 07:34
Mis siis ikka saab?Minuga ei saa eriti midagi,sest olen arvestanud võimalusega,et selline asi tuleb.Kui elekter ära on ei saa inimesed sularaha,kütust ja kauplusest toitu.Kogu elu on sellistel halvatud,kes on seda usku,et kogu raha seisab pangas ja kõikjal tuleb kaartiga maksta.Mina olen sularaha usku ja kütust,toitu jne saan ikka kusagilt.Ja kui väga voolu vaja on-lähen elan suvilas,kus mul on alternatiivina generaator.
maamees18. november 2017, 07:51
Kui elektrit ei ole, siis ei ole ka sularahaga midagi teha.
viljandlane18. november 2017, 08:05
Kuidas ei ole?Põhilise osa toidust ostan turult,sigarette saan niikuinii mujalt kui poest,kütust saab samuti käest-kätte(ehkki pole ammu tegelenud)Ja lõppude lõpuks on mul ka suhteliselt hästi varustatud kelder!
selle teema kõige asisem jutt , sisaldab ka ettepanekut18. november 2017, 08:54
turult saaks jah vbl midagi aga poest ei saa sttagi ka päevavalges, sest supermarketi kassasüsteem ei tööta.. Nad lihtsalt ei sa su sularahaga maksmist registreerida.
Tegeltikult on nii, et suurtele poodidele mille müügisaali pindala on üle xxxx ruutmeetri peaks kehtestama seadusega nõude et neil on avariigeneraator ja paari päeva jagu diislit kassasüsteemi käitamiseks ja see elektrisüsteem oleks eraldi üldvalgustusest jne, et generaatori toodetav elekter läheks vaid kassasüsteemi seadmetele.
hm18. november 2017, 10:30
ajaloost on teada, et hommikul maksis leib turul 100 krooni päts ja õhtul 1000. Turg on tundmatu faktor, eriti kaubapuuduse tekkides.
Mis ajaloost,18. november 2017, 12:48
Teada on et kaubad mis piiritaga maksavad näiteks 1 eur, maksavad nn. meie "normaaltingimustes" niigi 10 korda rohkem. :)
Turg suurte18. november 2017, 14:10
sõdade eel ja järel.
See ettepanek18. november 2017, 18:10
ei aita - poekassa ei tööta ikka ilma pankadeta, kus elektrit ei ole!
See ettepanek18. november 2017, 18:16
ei aita - pankade süsteem nagunii ilma vooluta ei toimi!
viljandlasele18. november 2017, 19:16
Annaksid ehk aadressi?
viljandlane18. november 2017, 20:35
ei anna!Kade olen....
panka ei ole vaja sularahas maksmiseks18. november 2017, 21:06
kui sularahas maksta siis kassa töötab kui generaatorist vool on.
Ja miks ka mitte panna poest soovida ostvad kliendid ise dünamo rootorit ringi liigutama :D
kõige tähtsam18. november 2017, 09:41
on , et raha oleks kottis. päris raha. siis võib sõita sinna kus on elekter.
Totaalne elektrikatkestus 18. november 2017, 10:28
Nt elektrijaama miskisugune avarii. Suvila on hea koht küll kuhu minna. Mul kah suvila olemas. Seega ära elan. Aga kui vool läheb ära pakasega ja korrusmajast kaovad küte, vesi ja kanalka. Lähed ära, aga kui tagasi tuled, siis on küttetorud lõhki külmunud. See käib vägagi kähku. Ei aita ainult see, et küttefirma sooja vett majadesse annab, vaid ka hoone sees peab vesi ringlema. Pole kunagi uurinud, kui palju sellised pumbad elektrit kulutavad. Vahest see aitab, kui genekad ja küttevarud on olemas? Aga kui kauaks aitab? Arvatavasti sõltub palju sellestki, mitu tarbijat on tsentraalkütte trassi 1 m kohta, kas 20 või hoopis 0,2 ja kui palju elab konkreetses majas inimesi? Kogu kodusele olmele lisaks lähevad käigust välja kõik arvutisüsteemid. Info ei liigu, kui sul pole patareidega raadiot ja raadiojaam ei ole genekatega kindlustatud. Sularaha on hea küll, aga hulgioste keegi sulas ei tee. Kuidas need kaubad laost poodi saavad? Egas ilmaaegu ei räägita, et kodus peaksid elementaarsed toiduvarud olema. Kuigi pole ise varusid soetanud, siis kui ühel ööl ka meie piirkonnas kõik pimedaks läks ja radikas öösel juba jahedaks kiskus, siis tuli väike hirm küll nahka. Vool oli ära vist miski 4-5 tundi. Täpselt ei mäleta, sest vahepeal magasin ja nägin õudukaid.
Totaalne elektrikatkestus18. november 2017, 18:14
tuleb siis kui toimub küberrünnak ja kogu el.süsteem lülitatakse välja ühe nupulevajutusega. Püssipauke pole vajagi kui on juba kaos majas!
18. november 2017, 07:23
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
TT ka tarvalinnast18. november 2017, 13:42
energias on tööl selline tibi MERLE See tibi tahab tegeleda puude okste lõikamisega helikopterilt ehk on teine grossiga diili tennu
elanik18. november 2017, 07:05
Vanasti oli maal elades tihti elekter ära, nädala ja paar, tormid ja tuuled lõid elektripostid pikali ja oligi asi tehtud. Kõik said elatud ja lapsed koolis käidud. Toitu hoiti aitades, keldrites ja sahvrites, midagi ei läinud halvaks. Lapsed õppisid petrooleumilambi valguses ja sööki sai puupliidi all tuld tehes. valmsitada.
kõik18. november 2017, 10:32
kombes, kui voolukatkestus on lokaalne. Aga kui on suuremahuline? Kool ka külm. Ära maal ikka elad, selles pole probleemi. aga mida linnas teha?
Nagu see lugu, kui käisid ringi nn18. november 2017, 11:11
müügiagendid, kes määrisid pähe hirmkalleid ime?tolmuimejaid. Et üksikusse metsatallu tuleb selline mehike karp seda ime?tolmuimejat ühes käes prügi ämber teises. Koputab uksele, talu peremees teeb ukse lahti. Agent kallab talle pikkema jututa koridori prügiämbri tühjaks, kus sihvkakoores kanaluud, tolmukübemed ja muu rämps ning kiidab et on nõus isiklikult ära sööma kõik mida see tolmuimeja ära ei korista. Talunik hakkab selle peale nii rõ.vedalt naerma, et seda pilti tahaks ma nüüd küll näha, sest pärast viimast tormi on elekter majast juba nädal aega lännu ja pole siiamaani tagasi tulnud.
mis vanasti.18. november 2017, 13:23
praegu sama teema kui vool kaob siis mitmeks päevaks ja pole kellegi mure,selline see maaelu kord on.liinid ja postid on 1970 ehitatud ja maandused mädanenud ja postid mädad vool kõigub samas lõmp hõõgub laes, samas põleb läbi.
Tuleb ühest toast pldik teha18. november 2017, 06:52
ära nüüd 18. november 2017, 08:31
elamispinda ka kohe rikkuma hakka. Kui tekib vajadus , ava aken ja põruta õue.
õpime tundma maailma18. november 2017, 09:35
Su ettepanek on kostruktiivne.
Lisaks on ka veel muu võimalus, näiteks selline, et kui teil on lemmikloomaks koer siis:
https://youtu.be/pYha5TKa1jE
https://youtu.be/oifwUqHaVsY
https://youtu.be/z-EVHRczBW8
https://youtu.be/zM5xCpqzjys
TT ka tarvalinnast 18. november 2017, 14:04
sina olt vist naisel peni asemel
tšuktši18. november 2017, 10:34
sai Moskvasse korteri. Elas seal juba mitmendat kuud ja läks siis kodukanti külla. Kõik muidugi tulid uudiseid kuulama. Kuidas sa seal ikka elad? No suurde tuppa panin suure jurta, väikesesse väiksema jurta. Aga kus sa asjal käid? Suure jurta taga loomulikult.
mis juhtub, mis juhtub18. november 2017, 05:09
põhiline kriis on, kui siis ei saa oma nutitelefoni laadida. mullikile inimesed kärvavad siis. ja see on suur pluss.
Ats18. november 2017, 05:03
Mis seal’s on siis. Maal see tavaline, et teinekord nädal aega elektrit pole. Siis saabki rahulikult päevavalgel asjad ära toimetada ja õhtal puhata :)
Nõus18. november 2017, 05:10
Jaanuaritormi ajal oli maal kohati elekter ära kuu aega.
Juku18. november 2017, 05:46
Issi ja emme teevad siis lapsi
kurb18. november 2017, 03:09
peab küünla valgel telekat vaatama
18. november 2017, 08:25
kuidas sa vaatad kui voolu pole
Chärolyn18. november 2017, 08:58
mismõtes ei ole voolu?
18. november 2017, 09:38
no telekas on ju ikks alles. ega elekter pole murdvaras kes teleka viib
8;25le18. november 2017, 09:44
see näitab, et sul pole huumorimeelt üldse.
ups18. november 2017, 19:45
Linnad tuleb tühjaks evakueerida18. november 2017, 02:15
Ja siis maal ise toit kasvatada. ENSV ajal oli minu evakuatsioonikoht Paide rajoonis asunud Kolhoos.
appi18. november 2017, 09:01
Kas oled siiani seal esimeheks , ravi pole saanud .
ENSV ajal oli kõkidel inimestel koht kuhu tuli evakueeruda18. november 2017, 11:34
Kui on käes suurem "krahh", loodusõnnetus või sõda, mis iganes.
Ning sinna ettemääratud kohta tuli igal juhul jõuda - kasvõi jala kui muu liiklus ei tööta.
Urmas18. november 2017, 02:04
Kui elektrit pole, siis pole ka tööl teha mitte essugi ja tuleb lihtsalt üks lõbureis Iklasse teha ja peale reisi pole probeelme elektriga, on see olemas või ei ole, täiesti savi.
keegi18. november 2017, 01:23
Juhtub18. november 2017, 01:03
et moodustatakse Kaoseministeerium koos Kaoseministriga
imestan18. november 2017, 08:39
meil ju igat sorti ametkondi ja ministreid . Isegi kaks majandusministeeriumit , Asi see siis Keskerakonnal ka Kaoseministeerium ära teha ole. Raha ju on, seda näitab isegi eesootav ametkondade soliidne palgatõus ja Haigekassa juhile ligi 10 000 €suuruse palk määramine.
banaani18. november 2017, 09:00
Kaose - ja lootuseministeerium .
Pigem ikka18. november 2017, 13:37
Kaose- ja lootusETESeministeerium.;)
prepper18. november 2017, 00:36
mul pohh, mul kelder kraami täis...
elektritsaabtasuta blogspot com18. november 2017, 20:00
Ja voolu annab katusel olev tuulik
Näita millise maja katusel sul see tuulik on.18. november 2017, 20:26
Ühegi maja katus ei pea sellisele raskusele vastu.
E . K .18. november 2017, 00:29
... juhtub see , et esimese asjana saadetakse sõnum - oleme katkestusest teadlikud ... ja taastame xy ... seda teab
nu18. november 2017, 10:36
kes see sõnumit saadab, kui voolu pole. Mastid ju ka vooluta ja saatjad.
Kas mastidel siis18. november 2017, 11:20
avariigeneraatorit või akusid pole?
Pluss ja miinus18. november 2017, 12:28
panin sinu kommentaarile miinuse.
See miinus tagab selle et mastidel oleks vool.
taadu17. november 2017, 23:52
hoopis mõjuvam küsimus on see-elekter läheb ära ja ei tulegi tagasi?
on18. november 2017, 01:42
ajaloos olnud kuus aastat elektrivaba aega kui päikesetorm tegi puhta töö, eks see võib korduda ja inimesed õpivad käsiadraga kündma jälle, muidu leiba lauale ei saa...ma käisin koolis esimesed neli aastat petroolilambi valgel ja lehmad talitasin laternavalgel, muidugi linnas oli ammu elekter, seal ei saagi ilma, ei osata enam aga küllap mõeldakse siis välja käsimasinad fekaalipumpamiseks jne.
Lähed maale18. november 2017, 02:12
Ja kasvatad iss oma kapsa ja kartuli.
omal jalal18. november 2017, 04:20
ikka Maale18. november 2017, 08:43
aga mis maale see rahva allesjäänud osa jookseb , saab saab hiljem näha kui muidugi selleks ajaks enam jooksjaid veel ongi, sest tänast juhtimisstiili jälgides
pole võimatu, et kõik juba jalga lasknud.
linnamees18. november 2017, 13:01
Maal on sood ja sääsed on suured nagu pääsukesed.
saadki 18. november 2017, 14:15
kõhu täis kui mõne kinni püüad ja lõkke peal ära küpsetad. Kui enne on ennast verd täis imenud sääsk, siis saad verivorsti.
17. november 2017, 23:39
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
Ja mis sa selle elektriga teed kui poest süüa ei saa18. november 2017, 02:11
Osra kuna poed on kinni elektri puudumisel.
vaatan18. november 2017, 10:37
elektrivalgel telekat.
Hmm17. november 2017, 23:39
Suts on vaja toimetada ja elab ikka hullema üle. Tegin just sellisteks puhkudeks kuivkäimla, Maja juurde tekitasin keldri kus umbes 6 kuu jagu süüa 3 inimesele. No mingi konservi juures istuks muidugi kauem. Majas lisaks maaküttele ka ahjud ja paar gaasisoojendit ja gaasivaru (suvelkipub otsa saama suure grillimisega :) ) Kui asjal natuke silma peal hoida siis peaks õigel ajal varud olemas olema küll. Aga generaatori kütuse hoidmine on tõesti tülikas. Lihtsam oleks mingi paari paneeliga paari pirni töös hoida valguse jaoks. Puurkaevust saab ka ilma elektrita vajadusel vee kätte, Naerame ikka sõpradega, et kes on loll, kas mina või nemad kes lihtsalt lasevad kulgeda. Eks paistab :)
ja see ei ole vene propaganda, see on Tallinfilm18. november 2017, 04:19
edasi tulevad "kaitseliidu mehed" relvadega su keldri juurde ja söövad su konservid ära
ja kui küsid, et "mis nüüd siis nagu?" siis sulle öeldakse "häid pühi!"
https://youtu.be/-Y0QJlQkFjs?t=1485
https://youtu.be/-Y0QJlQkFjs?t=3990
pets17. november 2017, 23:37
elektritsaabtasuta blogspot com18. november 2017, 19:57
Siis ehitad tuuliku maja katusele.
See värk maksab väga palju18. november 2017, 20:24
Nii, et tasub osata lugeda hinnasilte.
Ats17. november 2017, 23:36
lihtsalt 9 kuu pärast on sünnitusmajadel kiired ajad. Maa tuleb täita lastega....
New-Yorgis18. november 2017, 10:40
oli kunagi ammu õhtul 6-tunnine elektrikatkestus ja tõesti 9 kuud hiljem olid sünnitusmajad ülekoormatud. Aga kaasajal ei maksa karta. Kasutatakse rasedusvastaseid vahendeid ja elatakse samasoolistena kooselus.
Njahh17. november 2017, 23:19
Linna peldikud lähevad umbe ja haisema
jääkproduktid18. november 2017, 13:03
pakime sisse ja saadame Omnivaga maale väetiseks.
maakas17. november 2017, 23:16
Mis seal siis ikka juhtb, noh ainult vast see, et ID kaardilt leiti uued turvaugud ja sertimine läheb uue hooga lahti... Nüüd need koodide arvud vädatakse PPA ametnike poolt Feliksil, see ei tarvita elektrit.
elektritsaabtasutablogspotcom18. november 2017, 19:56
Ehita tuulik maja katusele.
Ja mismoodi sa ilma rahata selle ostad?18. november 2017, 20:22
Sul pole õrna aimugi palju selline tuuleveski maksab.