Sisuliselt kehtestab SDE siis kesklinna piirkonnas liikujatele automaksu 600+ eurot aastas sõiduauto.
Ja juurde suurenenud kütusekulu.
Ilmselt osadel kelllel kõrgem tunnitasu, tuleb number veel suurem. Ning trahvid ka veel otsa.
Vaatame mida kiiruse alandamine siis tähendab, UK on selle tee läbinud ja teadlased ka arvutused teinud.
Raskete liiklusõnnetuste arv kasvab 30%, sest tähelepanu langeb aga lisaks sellele tekib majanduslik kahju kaotatud tööajaga.
Nt. UK-s on arvestuslik rahaline kulu kiiruse alandamise tõttu kokku 6,9 miljardit, IEA (reducing the speed of 1,000 vehicles per day from 25 to 20 mph over 5 miles would cost £234,000 per year).
Ma ei saa aru, miks inimesed kelle teadmised on ümmargune 0, lubatakse otsustama ja vussi keerama (loe juhtima) ühiskonna toimimist. Ja veel nii tähtsalt ja häälekalt.
Normaalne linnaruum on see, et kõik leiavad endale sobivad paigad elamiseks, ajaveetmiseks ja liiklemiseks. On pargid, on vaiksed elurajoonid, on tuiksooned ja kiired magistraalid.
Aga mitte nii, et üks häälekas vähemus tahab KOGU linnaruumi häälestada ainult enda foobiate ja fiiliate järgi.
Teie hr Kuri, vaadake parem mis Nõmmel toimib, koristage ristmikutelt lumevallid ära.Jala EI saa siin keegi käia, autoga jäävad luud terveks,aga siin soovitan Teil autodest mitte sőna vōtta
tuleks kogu liiklus linnast välja viia ja süda- ning kesklinn muuta lihtsalt turistidele arhitektuuriliseks vaatamisväärsuseks kus nad siis rahulikult jalutada saavad. Kõik kauplused, teatrid, kinod ja ametiasutused viia äärelinnadesse kuhu on inimestel kas siis oma transpordivahendiga või siis taksoga juurdepääs.
Normaalsetes linnades on ehitatud mitmetasandilised viaduktid, tunnelid jne et läbi linna saaks kiirelt ja mugavalt. Meil lahendatakse probleeme kästes ja keelates. Kiiruse piiramist nimetame linnaplaneerimiseks. Selmet ehitada mõni parkimismaja, keelame parkimise ära!
Mida arvata p.oliitikust, kes vastandab inimese ja auto? Täiskasvanud mõistuse juures p.oliitik peaks ikka saama aru, et pole inimest ja autot, inimest ja jalgratast, inimest ja ühistransporti. On inimesed, kes kasutavad liikumiseks erinevaid viise. Osa inimesi sõidab autoga, osa käib jala, kusjuures olenevalt olukorrast need rollid pidevalt vahetuvad. Ega linnaosavanemgi kogu aeg jala ei käi!
L.innavõimul pole vaja siin h.alada ja kõrgema võimu kandja kallal m.öliseda. Kui inimesed tahavad liikuda autoga, siis sina, p.oliitik, saad oma palga selle eest, et seda neile võimaldada!
Samuti on r.umal rääkida, et linna ümber elavad inimesed justkui segavad linlastel head elu elada! Need inimesed sealt linna ümbert käivad ju linna tööle, on poes müüjad, apteegis apteekrid, arstid, õpetajad, tehasetöölised, ehitajad, tippjuhid, jne., kõik tulevad tallinnasse tööle, et tallinnas olevad ettevõtted saaksid oma töö tehtud ja linlastel oleks võimalik oma elu elada. Kui Tallinna lähivaldade elanikud keelduks nädal aega Tallinna tööle tulemast, siis oleks tallinlastel küll mugav liiklus ja müra ehk vähem, aga pooled asutused ja ettevõtted ei teeks tööd ka. See on siis s.otsi soov!
nii ei ole , 2-3 käigu kiirustega kütusekulu ja paralleelselt heitmed suurenevad , rehvimüra väheneb mootorimüra suureneb. sama ka 7-10 käiguliste automobiilidega , võrdluseks sõitke 40 ga tallinnast tartusse testige kulutust ehk emissiooni
tallinnast tartusse sõites tuleb lisaks 40 ga kõristamisele lisada peatused iga kilomeetriposti juures siis saab enamvähem õige pildi kulutusest ehk emissioonist
sierraga sõites võid seda kõrgem käik-pöörded jura ajada. täna vähegi asjalikum masin ja ajuga juht oskavad koostöös pöörded igal kiirusel norm tasemel hoida.
KOMMENTAARID (20)