Foto: Kollaaž (erakogu, Karin Jaanus)
Repliik
7. veebruar 2024, 13:45

VASTULAUSE KOIT TOOMELE | Karmo Kuri: kuidas korraldada liiklust nii, et rüütel valgel ratsul (Porschel) ikka õigeks ajaks kohale jõuaks (20)

Loomulikult võib Liivalaia tänaval autoga sõites tunduda, et sealne keskkond on nii ebamugav, kus keegi küll ei ela ja veel vähem sooviks jalutada. See keskkond lausa kutsub kiirust ületama. Varasema 50 km/h asemel kehtib Liivala tänaval nüüd kiiruspiirang 40 km/h. Sellest kinni pidamine mugava auto roolis võib näida tüütu. Eriti kui on kiire.

Kiire on kahjuks aga peaaegu alati. Miks siis üldse taolisi piiranguid kehtestatakse, kas tõesti autojuhtide kiusamiseks? Näiliselt ei võida sellest ju keegi? Reaalsuses asub tänava ääres Südalinna kool, ja lisaks büroodele säravad pimedal ajal seal tuledes ka kodude aknad. Mida suurem sõidukiirus, seda rohkem müra ja heitmeid. Tasub mõelda ja võimalusel ka proovida enda lastega, kui mugav on praegu selle tänava ääres jalutada. Statistika ütleb, et ainult kolmandik lastest viiakse kooli autoga. Ülejäänud lähevad jala, rattaga või ühistranspordiga.

Edasi lugemiseks: