Repliik

Astmaatikutest olümpiavõitjad (41)

LISA KOMMENTAAR

Toomas1. märts 2014, 18:19
RP22. veebruar 2014, 10:14
Miks korrutate tunamullust juttu?Astma rohi on kõikidele lubatud.Sööge palju jaksate aga proovige tulla esimeseks.Astma rohtu ei loeta enam dopinguks juba ammu.Doping on hoopis peenem asi ja see oli, on ja jääb.
Aadu Sõrmkübara 16. veebruar 2014, 18:20
Kuule, ise te ju sokutate seda allergiat ja astmat kõikjale, miks te siis nüüd vigisete? Sport on kõigile vabatahtlikult lubatud. Kogu meditsiinisüsteem ja ravimitööstus on juba ammu tõestanud, et on totaalne inimsusevastane repressiivsüsteem. Totaalsetele idiootidele teadmisex: tänapäeval ei pääse isegi allergikud ja astmaatikud ajateenistusest, mida haigem, seda parem on praegune standard, neid ongi lihtsam pedereerida ja ajusid keppida.
ehheee15. veebruar 2014, 10:03
vaat, kui tore kui kommenteerimas on musta-valgekirjud puhastverd eestlased aga millegipärast oma elu kuidagi ei edene, ainult vingumine ja hale, syydistamine ja viha
To: hrdcr15. veebruar 2014, 07:54
See "vastupidavusastma" või spordiastma on täpselt samasugune organismi eripära nagu aeroobne hapnikutqarbimisvõime või sprinterlik äkksooritusvõime. On hulk suusatajaid ja teisi sportlasi, kellel spordiastmat ei ole. See, kellel tekib spordiastma, tegeleb alaga, milleks tal pole looduslikke (loomulikke) eeldusi. Ja siis aidatakse ennast järele (ja mööda) dopinguainetega.
Kui Usain Bolt tahaks võita maratonikulda, kas siis lubame tal "rohtusid" võtta? Et ta saaks Aafrika kiltmaal kasvanutega "võrdselt" võistelda?
Igaüks tegelegu selle alaga, milleks tal on eeldused. Kui spordiastma ei luba kestvalt pingutada, siis jäägu tersisesportlaseks või leidku spordiala, kus taoline organismi eripära pole probleemiks.
R.T.14. veebruar 2014, 09:43
Suhteliselt pinnapealne jutt millele lisab kaalu ja usaldusväärsust vaid rääkija tiitel-meditsiiniteaduste doktor.Tundub olema jälle lihtsalt üks arvamus a la mulle tundub ja mina arvan teadvat,et nii on.
Tegelikult härra dr. ilmselt ei oma teadmisi süvitsi ei tippspordist ,ega kaasaegsest dopingutarbimisest.
moor13. veebruar 2014, 19:16
Täiesti nõus. Sport on nii jamaks muutnud, et parem seda enam mitte jälgidagi, ainult jama jama otsa, keemikute maavõistlused.
hrdcr13. veebruar 2014, 18:24
Dr. Levin võiks arstina teada, et on olemas vastupidavusastma, mis tekib kuiva ja külma õhu sissehingamise tulemusena. See on tavaline külmades tingimustes treenivate sportlaste puhul. Mainitakse isegi, et ligi 60% murdmaasuusatajatest esineb sellist astmavormi.
Hämmastab selline sõnavõtt, mille taustaks ja põhjuseks on toodud Marit Björgeni kommentaarid Andrus Veerpalu suunas. Kuidas saab üks arst hukka mõista dopingu hukkamõistmise? Dopinguvastaseid avaldusi peaksid tegema kõik tipud ja see oleks normaalne!
Praegu mõjub doktor Levini jutt lapsikult "aga nemad ju ka" avaldusena. Üks arst ei tohiks mõnitada tervisehäirega inimest, olgu see siis kasvõi treeningust saadud vastupidavusastma. Tekstist paistab, et piirmäärade muutmise asi on Levinile samuti segaseks jäänud. Ja tõesti nõme, kui selle lahmiva kirjutise põhjuseks on Eesti suusatajate dopinguproovid. Mõjub samamoodi odava populaarsuse püüdmisena, nagu Max Kauri puhul!
issver-sussver13. veebruar 2014, 11:37
seda juttu (ja õiget) räägitakse ju juba aastaid, kui mitte kümneid aastaid ja tulemus? Ikka null . Astmaatikud (rasket haigust põdevat inimesed) teevad tervetele ja treenitud inimestele pika puuga ära...
ÕPPIDA-ÕPPIDA!13. veebruar 2014, 09:14
Kui oskad kõiki lollitada ,siis kasuta kõiki aineid ja oled veel OLÜMPIAVÕITJA.Miks siis mitte nimetada ennast astmaatikuks mitte dopingutarvitajaks.
lõpoks ometi13. veebruar 2014, 06:51
lõpuks ometi öeldi see välja! Vedrujalgadega jooksjad on samuti teistel võistlustel.. see mis toimub on absurdne.
mõte13. veebruar 2014, 02:35
"Astmaatikute" õige koht on PARAOLÜMPIA!
--
Kui vaadata Maret Bjørgeni laiu õlgu, lihasmassi ja kõne sees juhuslikult ilmnevaid madalaid bassitoone, siis õigem oleks tal kanda nime MART.
ETTEPANEK SPORTLASLIIKUMISELE12. veebruar 2014, 21:29
tahaksin näha olümpiamänge kus kõik abivahendid keemia näol on lubatud, huvitav oleks vaadata amfetamiini laksuall olevaid suusahüppajaid-lumelaudureid ja muid julgustükke vajavaid trikke tegevaid "sporstsmeene" , nii mõnelgi keemia propelleriga suusatajal sulaksid suusad raja põhja kinni jne jne jne vot selline olümpia oleks tõeline vaatemäng....
JA EI PEAKS MURETSEMA MINGITE LABORITE VASTUSTE PÄRAST, SPORTLASED OLEKS STRESSIVABAD TEGIJAD...
Naftarikas Norra12. veebruar 2014, 21:22
no mida suudavad tema vastu vaesemad riigid? Kuna sport on nii sõltuv suurest RAHAST, siis ongi nii, et Norra "astmaatikud" riisuvad koore(KULLA), teised närigu muru. Aus sport on ammu MÜÜT!
ASTMAROHTUDE AJALUGU12. veebruar 2014, 21:21
ASTMAROHTUDE KASUTAJATEST PIONEERID ONGI MUUSEAS NORRAKAD KES SEDA ESMAKORDSELT HOLMENKOLLENIS 1982 AASTAL KASUTASID JA ENAM VÄHEM KÕIK SUUSAALAD KINNI PANID, PEALE SEDA KEELATI ROHI KÜLL ÄRA AGA SIIS HAKKASID NORRAKAD "ASTMAATIKUTEKS"
DR AIBOLIIT12. veebruar 2014, 21:18
MIKS MITTE KEEGI EI JULGE SEDA NORRAKATE JUURESOLEKUL ÖELDA????
ÜHTEDELE ON KÕIK LUBATUD TEISTELE ON KEELATUD!
MIKS ON SUUSAVÕISTLUSTEL VÕITJATEKS PÕHILISEKT NORRAKAD JA MIKS NAD ON KÕIK ASTMAATIKUD? ASTMA ON JU PUUE JA NEED ASTMAATIKUD PEAKSID VÕISTLEMA PARAOLÜMPIAL!!!
vanaema12. veebruar 2014, 19:03
olen 30 aastat astmaatik. Kui võtan doosi inhalaatorit jooksen linnavahel, kui noor inimene.
Mnjah12. veebruar 2014, 14:06
Astmarohud aitavad avada hingamisteid, aga ainult osaliselt. Mitte mingil moel ei saa astmaatik kätte samapalju õhku kui tavainimene. Seda dopinguks nimetada on hästi rumal, uskumatu, et dr.Levin nii lihtsat asja ei tea. Astmaatikuid on Eesti sportlaste seas ka hulgi, võta või Taaramäe.
juula12. veebruar 2014, 13:45
Mina ka ei vaata sprindi suusatamise rabelemisi,ahmitakse külma õhku sisse suurtel südamekoormustel,vahest kukutakse ka käpuli,mõned on paremad,loomade konkurents.
Miks ma ei imesta12. veebruar 2014, 13:36
Meie kuulus Jürgen Zopp on kaaaaa astmaatik. Saab topingut võtta ja pääses armeeteenistusest.
jajah,12. veebruar 2014, 13:19
arsti rahvus on siin muidugi väga määrava tähtsusega...
Astmaatik12. veebruar 2014, 13:07
Björgen ei kasuta salbutamoli vaid hoopis symbicorti ja selle rohu tarbija ei tohiks küll tavaolümpial olla, ikka paraolümbial sest see on täielik doping.
Vana suusataja12. veebruar 2014, 13:07
Enne teiste süüdistamist tuleks üle lugeda ka meie suusatajatele arsti poolt välja kirjutatud astmaatikupaberid. Arvan, et tulemus protsentides sama mis norrakatel.
otu12. veebruar 2014, 11:38
Elvi12. veebruar 2014, 11:21
Ammu oleks pidanud targad teadlased andma hinnangu astmahaigete osavõtule. Millised on nende piirnormid ja millised on need rohud, mis võimaldavad võistluse ajal paremini hingata. Hingamine ongi ju põhiline ressursi allikas, selle kaudu hapniku vajadust rahuldatakse. Paha lugu, et seda just norrakate juures ei kontrollita ja lubatakse haigetel võistelda koos mitteastmaatikutega. Kus on nende tulevik peale võistlussarjade lõppemist?
Arsti arvamus on väga õige, kuid pisut siiski hiljaks jäänud.
tõega12. veebruar 2014, 10:58
Norra kui dopingu vastu võitlemise sünnimaa on valinud oma tagala kindlustamiseks astmaatikutest sportlased ja seda silmnähtavalt palju.Suusakuninganna on nii jultunuks läinud, et pillab Eesti suusaässade suhtes parastavaid sõnu, mis talle kindlasti saatus tagasi maksab.Üks selline juba olemas.
jaan12. veebruar 2014, 10:28
Juut on ikka juut ,et ikka ühed võivad petta ja teised ei või.Astma kohalt olen isegi nõus selle juudi jutuga,aga ega see ei anna õigust siis Veerpalul teisi petta
ÕIGE jutt! 12. veebruar 2014, 10:14
ÕIGE jutt! Astmahaigete koht ei ole suusavõitlustel! See ei ole aus spordivõistlus!
statistika on kõnekas12. veebruar 2014, 09:45
McKenzie ja Fitch kirjutavad 2011 avaldatud artiklis (Clin J Sport Med. 2011 Jan;21(1):46-50) järgmist:
"...asthmatic Olympic athletes outperformed their peers at both Summer and Winter Olympic Games from 2002 to 2010."
Eesti keeles:
"...astmaatikutest sportlased olid mitteastmaatikutest sportlatest edukamad kõikidel olümpiamängudel 2002-2010.".
Pille12. veebruar 2014, 09:36
Väga õige. Veerpalu sõi ka kana, mida ta reklaamis....see on kana kasvas kasvuhormoonide peal.
õie12. veebruar 2014, 08:34
ma ei vaatagi enam murdmaa suusatamist just nende asmaatikute pärast, ei ole üldse huvitav ja on ebaõiglane
RP12. veebruar 2014, 06:25
Astma rohud ei vaja enam eri luba
A.11. veebruar 2014, 23:56
Olen ise astmahaige ja tean väga hästi, mis mõju avaldab salbutamol. Olen sellest aastaid rääkind, et see ei saa ju nii kesta. Aga ikka on needsamad norrakad rivis ja kõik nagu oleks õige!!!
Karu11. veebruar 2014, 21:40
Nii rootslastel kui soomlastel on omad astmaatikud. samuti on mõned Eesti koondises. Seepärast keegi väga sõna ei võtagi. Ja see pole ainult suustamise probleem, kõigil kestvusaladel on palju astmaatikuid.
olen11. veebruar 2014, 21:01
lähedalt näinud astmaatikuid, neil on tegemist, et kiiremini kõndida, aga suusatada? Juba kiirem käimine võtab need inimesed hingeldama
arvamus11. veebruar 2014, 19:37
Huvitav tõesti, miks sellised suusariigid nagu Rootsi ja Soome vait on ning ilmselget ülekohut taluvad, astmaatikutele tuleks eraldi võistlused korraldada.
aga11. veebruar 2014, 19:28
Ei olegi vait. Doktor Adik Levin kirjutab 100% tõde. Olgu siis tõesti astmaatikute olümpiad või võistegu paraolümpial.
eestlased11. veebruar 2014, 19:14
eisõimagi veel. ARSTI jutt on ju puhas ja ehe tõde .miks te vait olete ?