"Samas tasub krediidilimiiti silmas pidada ka välismaal reisides, sest välismaal helistatud ja vastuvõetud andmed kõnede kohta võivad jõuda sideoperaatorini hilinemisega," jutustab tarbijakaitseameti turujärelevalve osakonna jurist Kädi Streff
Krediidilimiit on sideoperaatori poolt kehtestatud rahaline piirsumma, mille ületamisel sideoperaator võib teenust piirata, kuid ei ole selleks kohustatud. Reeglina teenust piiratakse, kuid kuna sideoperaator ei kontrolli krediidilimiidi ületamist reaalajas, vaid teatud kordadel päevas, siis ei pruugi piirang vajalikul hetkel rakenduda.
Limiidi ja telefonikasutuse jälgimine on eelkõige tarbija kohustus
Sideoperaator võib teenust piirata üksnes juhul, kui sellest on tarbijat ette teavitanud, tuues välja piiramise aja ja põhjuse.
"Kui tarbija soovib telefonikulusid piirata, peaks ta pöörduma sideoperaatori poole ja uurima, kas sideoperaator pakub mõnd selleks sobivat lisateenust, näiteks saldopiirangu või muud taolist teenust, millega saab piirata eritariifsetele numbritele helistamist. Telefonikulusid on võimalik kontrolli all hoida lepingulise teenuse asemel ka kõnekaardi kasutamisega," annab Streff nõu.
Uskuge kulud ei suurene ! Ma panin korraga kõik firma numbrid kinni. Pole enam ülekulusid firmas.
Kõik on kontrolli all.
Läksin üle EMT-sse ja oh üllatust - plaksti oli internet kinni ja välismaa kõnesid ning M-parkimist teha ei saanud, kui minu seatud krediidilimiit oli täis saanud. Väga meeldivalt üllatunud olin, süsteem töötas.. See oli küll mõned aastad tagasi, kuidas nüüd lood, ei oska öelda. Telias see süsteem igatahes töötab siiani laitmatult.