Juhtkiri

Juhtkiri | Eesti vajab Poola torumehi (36)

LISA KOMMENTAAR

seadustus17. august 2017, 19:00
Me ei vaja võõrtööjõu seadustamist, vaid oma eesti inimeste kaasajale vastavat koolitamist ja oma eesti inimese kodumaal elamise seadustamist,samuti vajame eesti korruptsiooni likvideerimist, et eestis tekiks korralik keskklass, aga mitte käputäis oligarhe, nagu venemaal.
Urmas17. august 2017, 06:17
Ega ükski poolakas ei tuleks Eestisse tööle meie keskmise palga eest. Ma arvan,et Poola torumees tahab ikka 3000-4000 mida jälle Eesti tööandja ei suuda ega raatsi maksta. Mingi 1100 eurose palga eest ei tule siia küll mitte ükski poolakas.
Aga 16. august 2017, 20:21
Kas Eesis veel torumehi vähe???
Lumememm15. august 2017, 22:40
Miks peaks Poola torumees tahtma Eestisse tulla?
Olen piisavalt palju Poolas olnud, et väita:
1)Poolas on kaunid ja korrastatud külad ja linnad. Prügi põhimõtteliselt pole.
Krundid on väiksed, aga need on lilli täis, aiad ja väravad on nikerdustega. On näha, et nad näevad palju vaeva oma kodu korrastamiseks. Ja ilmselt on ka palgad sellised, mis seda lubavad.
Kirdeosas väikeses linnas koristajatädi, kellel oli firma kirjadega põll, nokkis kõnnitee kivide vahelt heinakõrrekesi. Ma ei usu, et ta seda tasuta tegi.
2) Teed on head. Pabistasime mõned aastad tagasi kagunurgas Tarnica mäele minnes, et ehk on tee kehv... Tee oli väga hea.
3) Poolakad on sõbralikud. Nad ei oska küll eriti ühtegi keelt peale poola keele, aga kuidagi saab ikka hakkama :)
4) Nende valitsus on alalhoidlik.
Kui oli kohtumine Merkeliga, siis meie omad viisid ta lilleaeda ja kallistasid nagu vana sugulast.
Poola peaminister Beata Szydło raputas kergelt sõrmeotstega tema kätt.
5) Tegelikult mulle üldse ei meeldi, et poolakaid halvustatakse.
Mis15. august 2017, 21:55
saab siis Tiidust, kes praegu torumees? Pan tiit vä?
Las omad õpivad ja teevad ja töötavad!
Andu.15. august 2017, 17:57
Mis keeles nad siin rääkima hakkavad? Või panevad lihtsalt toru!
Kah torujüri, kes tõmbas jeehat.15. august 2017, 09:46
Siiani 25 kommentaari. Olen kõigiga sama meelt. Esiteks, ei tule mina ära 18 eurose tunnitasu, pluss lisad, eest mingi 600-800-se palga peale. Aga teiseks: Tehku ja lubagu valitsused, mida tahes, mina näen selgelt, et Eesti riigi ja rahva põhjaminek on garanteeritud. Ükski õigustus, ega vabandus pole mingid argumendid. Eesti majandus ei tõuse niipea, näidatagu seda statistiliselt või poliitiliselt. Kõik on vaid rahva petmine. Elame ju üks kord. 25 a. on püütud ehitada riiki. Kaua veel? Mitu elu peab olema? Mina ei suutnud velepatriooti mängida (kelle jaoks) ja lasin jalga. Ei kahetse.
Küllap said miinuse15. august 2017, 16:21
oma endiselt, kunagiselt Eesti teerullijuhilt?
mida teha?14. august 2017, 23:35
Poola torumehi saaks ehk Ojulandi aktimaaliga meelitada? Õhtuleht võiks mõne ajakirjaniku vahetada poola torumehe vastu ja kõik oleks häppid.
T. Mets14. august 2017, 23:15
Kui Eestis oleks targad riigimehed, siis Poola torumehi poleks vaja
14. august 2017, 22:18
Eestis on paarkümmend tuhat noort , kes ei õpi ega tööta. Kas mitte riigi kohus pole neid suunata , et nad leiaksid siin elus oma koha ?
sipsik14. august 2017, 22:12
Eesti vajab Poola torumehi - sest me koolitame karjade viisi sotsio ja muid imelikke looge torumeeste asemel
ehh14. august 2017, 21:42
See sisserände piirarv ei mõjuta kuidagi Poola torumeeste siia tööle tulekut.Meie tööandjad võivad Euroopast tuua niipalju töötajaid,kui tahavad.Aga Euroopast ei tule keegi nii väikese palgaga tööle kui siin pakutakse.Seepärast tahetaksegi tuua inimesi väljaspoolt Euroopat nt Ukrainast.
kõik14. august 2017, 21:10
torud on paigas ja majaperenaised lisateenust Poola torumeestelt ei vaja.
manfred14. august 2017, 21:06
Poola torumees vist 800 eurose brutopalgaga ei tööta? Eestis tahetakse riigiametis sisuliselt sama summa eest spetsialisti tasemel saada ülikooliharidust, mitme võõrkeele oskust, autojuhilube, laia silmaringi ja huumorimeelt.
kooliraadio.ee14. august 2017, 21:03
Euroopa liidu piires ei ole inimeste vaba liikumine mitte kuidagi piiratud.
kooliraadio.ee14. august 2017, 21:03
Euroopa liidu piires ei ole inimeste vaba liikumine mitte kuidagi piiratud.
arvamus14. august 2017, 20:12
Ei tule poolakad vaid ukrainlased läbi Poola vahendusfirma, umbes nagu eestlasi Soome vahendatakse. Ukrainas palk 100$/ kuus ja mõni (sada, tuhat, ...sadatuhat 40-st miljonist) on kindlasti nõus siia tulema, ainult et eestlastel oleks vist sobilik siis ka teise riigikeelega leppida ja oma riik ametlikult lõppenuks kuulutada.
Ukraina palk15. august 2017, 10:38
pole teps mitte 100eur kuus vaid kuskil 300-400eur vahel ja nad tuleksid hea meelega siia kui saaksid meie keskmist palka.
on15. august 2017, 23:58
ukrainlasi olnud nõuka ajal siin, mul brigaadiski oli 4 ja siit saadud kõrgema palga saatsid koju, et seal saaks pere normaalselt elatud, ise hoidsid kokku küll aga põranda betoneerimisele tahtsid buldooserit segu laiali ajamiseks...selline lugu 84.aastast möödunud sajandil.
Las tulevad14. august 2017, 20:10
mul poogen sellest, Ei tasu siin eestlasi hirmutada! Las panevad toru 500-600 euri eest!
irw14. august 2017, 20:02
poolakate pärast õhtuleht ei pea muretsema . neile nagunii odavat krõbuskit maksta ei saa. lumani suguste tellitud artikkel , muud midagi. iseenesest pole vaja ehitadagi nii palju ....
Lugeja14. august 2017, 19:47
Targad kirjutajad võiks teada ,et Poola on EL-is nagu meie ja töötasu makstakse samade seaduste alusel.See poolakas kes siia tuleb peab otsima omale elamispinna mis meil väga kallis ja ajutiseks keegi ei tahagi korterit üürida.Ja ega siia ka nii väga tulda Inglismaal ,Taanis,Norras makstakse rohkem ja töökas poolakas on juba seal.Eks siia tulevad viimastel aastatel ikka need kellel viinaviga küljes,alimendid tahavad maksmist.Siin hea ära elada.
väike parandus14. august 2017, 19:29
_Eesti vajab Poola torumehi_
Iga tavainimene teab, et tööjõu vaba liikumine on üks Euroopa Liidu aluseid. Aga seltsimehed sotsajakirjanikud jahuvad siin Poola torumeeste liikumise piiramisest.
Äkki räägiks asjadest nagu need on? Osad ehitusettevõtted ei ole nõus maksma palka, mille eest Eestis elada saab. Seetõttu palkavad nad kolkakülade venelasi, ukrainlasi ja grusiine, kes on nõus neljakesi ühes toas elama. Palkade pealt kokkuhoitud raha eest on leitud poliithaluid ja ajakirjanduslikud haluid, kes jahuvad sellest kuidas paari ettevõtja koonerdamisest tekkinud probleemid tuleb muuta terve Eesti riigi probleemideks. Tahame tõesti olla need i...d, kes ei suuda õppida ei meie enda ega ülejäänud Euroopa senistest kogemustest võõrkeelse võõrtööjõuga?
dub14. august 2017, 19:28
Ei tule siia ükski Poola torumees ,on paremaid pakkumisi.Varsti peaks üle jääma terve kari omavalitsus ja maavalitsuste töötajaid .Las õpib mõnijagu torumeesteks .Paraku pole neil mingitki töö harjumust ,distsipliinist ja kohusetundest ei tea midagi.
täiendus14. august 2017, 19:35
Poola torumees ei vaja ka tööluba. See info on muide sobimatu kommentaar.
tsiteerides hariduseta vallatibi:15. august 2017, 09:52
minu palk on 850 euri ja selle raha eest ma üle 2-3 tunni päeva kohal ei käi ega ühtegi ekseli tabelit ei tee! Elust enesest :-) Aga et nii saaks lahmida, pead olema sündinud õigesse perekonda, omama õigeid tutvusi või imema kilomeetreid.
Neh14. august 2017, 19:24
Et siis meie tulevikuks pakutakse igavest vaesust. Hämmastavalt progressiivne ettepanek. Tööta eluaeg Bangladeshi palga eest või kao minema. :D
Kui14. august 2017, 18:54
praegust viisi edasi läheb siis varsti Eesti vajab ka poola valitsejaid?
On juba kord olnud14. august 2017, 19:01
Eestit valitses Poola kuningas Sigismund III.
No14. august 2017, 18:51
Eesti vajab valitsust, mis ei juhiks riiki katastroofi kursil, mitte pidevat "välisabi" jätkusuutlikest riikidest.
Elektritsaabtasuta14. august 2017, 18:24
Ei ole vaja migrante aga on vaja moodustada yhistuid robotite ostmiseks. Kui sada inimest igayks panustab sada eurot siis saab osta roboti mis toob rikkuse yhistu liikmetele.
14. august 2017, 18:18
kuule sina,oinas,kes sa selle juhtkirja kirjutasid:mitte võõraid pole vaja sisse vedada,vaid kohalikel on vaja palkka tõsta.ja poola torumees ei tule eestisse valgeks neegriks,vaid läheb hoopis suurbritanniasse,kus töö eest ka piisavalt makstakse.400 euro eest sa võid mõne illegaalist vietnamlase ettekandjaks saada.mis keeles sa suhtled sellise umbkeelsega?toob sulle tellitud õlle asemel äädikat ja see kuluks sulle ära küll.
Tölpa14. august 2017, 18:27
täpselt samad sõnad, või siis ikkagi natuke erinevad. Poola verminid pole üheski riigis oodatud, veel vähem vajatud. Kogu Euroopa vihkab neid. Hea on kui tuhandest ühe töömehe saad.
Huvitav, kui Poola keskmine palk on kõrgem, kui eesti oma statistiliselt, kas siis tõesti tuleks poolakas siia tööle väiksema palgaga, kui kodus? Kahtlen, seal kasutatakse jälle seda eesti seadust, et välismaalasele peab maksma... Kahjuks ei mäletagi kuidas see oli, aga see summa polnud üldse mitte väike. Enamus eestlasi tuleks soomest koju, kui neile nii palju makstaks. Aga näe, omadele mitte essugi, aga võõrastele ollakse nõus kolm korda rohkem maksma.
Nii ongi!14. august 2017, 19:04
Väljamaalasele peab nii ehk teisiti 24% suuremat palka maksma kui omadele, see on seaduses kirjas muide.
"...Oluline on meeles pidada, et endiselt kehtivad erisused eelmainitud üldnõudest, ning et teatud juhtudel peab välismaalasele makstav töötasu olema suurem Eesti keskmisest. Nimelt peab tööandja maksma tippspetsialistile töötasu, mis on võrdne vähemalt kahekordse Eesti keskmise töötasuga ning Euroopa Liidu sinise kaardi alusel töötavale välismaalasele töötasu, mis on võrdne 1,24 või 1,5 kordse Eesti keskmise töötasuga."
Jep15. august 2017, 07:01
On jah seadus, mis käsib võõrtööjõule 3. riikidest maksta Eesti keskmist palka (see olevat praegu tuhatükssada millegagi), see varasem nõue 1,24 kaotati vaikset ära puukella valitsuse ajal. Nüüd ongi see keskmine, aga oma torumeestele võib vabalt miiniumi maksta.
Uus võrdse kohtlemise printsiip vä?