Tallinna liiklus on täiesti peeti keeratud peale Songissepa lahkumist. Millest on kahju nii jalakäijana kui autojuhina - mõlemad peavad kannatama ummikutest tingitud õhusaastet.
Karlssoni lennuliini oleks vaja22. september 2017, 19:38
Mina loobuks suure tõenäosusega autoga tööl käimisest, kui oleks täidetud mõningad tingimused. Esiteks, muutke ära see punkt liiklusreeglites, kus elektrijalgratta elektrimootori maksimaalne võimsus ei tohi olla suurem kui 250 W. Olete proovinud sõita jalgrattaga Mustamäelt Nõmme poole mööda sealset järsku mäge? Mitte ükski ratas ei lähe sealt üles, kui rattur pole just arenenud sportlane. 250 W-ne mootor on nali. Mina lepiksin jalgratturitele mõeldud piirkiirusega 25 km/h aga vaat võimsust 250 W võiks küll suurendada mitme kilovatini. Et saaks normaalselt Nõmme mäest üles sõita. Näiteks tasakaaluliikuril võib 4 kW-ne mootor olla (kuigi piirkiirus on 20 km/h) aga jalgratastel ei tohi! Miks? Teiseks, Tallinnas võiksid olla ka ainult jalgrattateed. Mitte sellised nagu praegused, kus lisaks jalgratastele võivad seal liikuda ka jalakäijad. Asi on selles, et vastavalt liiklusseadusele teedel, kus võivad liikuda nii jalakäijad kui ka ratturid, ei tohi sõita pisimopeediga ega mopeediga. Need peavad liikuma sõidutee paremasse äärde joonistatud jalgratta rajal või ainult jalgratastele mõeldud teel. Kui ma pean nagunii sõitma sõiduteel, siis teen seda juba autoga aga ei võimle oma kaherattalise sõidukiga autodel jalus. Oletan, et paljud inimesed on teinud sama järelduse nagu mina, sellest ka autode rohkus Tallinna teedel. Mis puutub aga ühistranspordi kasutamisse, siis näiteks mina jõuan hommikul tööle oma autoga 20 ... 25 minutiga, kuid ühistranspordiga kulub ca 50 või natuke rohkem minutit (arvestasin sinna hulka ka bussipeatusesse mineku ja bussipeatusest tööle mineku aja).
Minu kogemus on, et iga sekundi kohta, mis mina jalgrattaga linnaliikluses sõiduteel sõites autosid takistan, takistavad autod mind paari minuti jagu. Jalgratturist on lihtsalt nii palju lihtsam mööduda kui autost. Mulle tundub, et oluliselt rohkem takistab autosid kergliiklusteel või jalgrattateel sõitev jalgrattur. Viimasel juhul ületab ta paratamatult ohtralt ülekäiguradu ja sellisel juhul tuleb autodel juba täielikult peatuda. Jalgrattur võib ka rattalt maha tulla ja sundida autosid peatuma, aga see ei ole praktiliselt kunagi vajalik. Sealjuures osa teeületusi on nupufooriga, mis tähendab, et autojuhid saavad punase tule taga seista palju kauem, kui jalgratturil teeületuseks vaja on.
mulle meeldib kakat lõmpsida.nüüd peab see teile ka meeldima või sa oled vinguja nats putinist kremli käsilane savisaarlane rassist fassist holokausti eitaja.....
korraldama ikka Jaanuaris-Veebruaris, soovitavalt pärast lumesadu ja nii, et lumesahad kah ei liiguks. Olgu siis ikka päris autovaba päev. Ja seda nädalasees. Siis tahaks neid Aivo Kääpiöid näha.
KOMMENTAARID (16)